rnrnrn
ساخت روباتی برای هم نشینی با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها

ساخت روباتی برای هم نشینی با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت روباتی برای هم نشینی با پدربزرگ ها و مادر بزرگ هاReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

n

n

nدانشمندان روباتی ساخته اند که می تواند برای افراد سالخورده، همراه و همنشین باشد . این روبات می تواند داروهای افراد مسن را داده و به آنها در تحرک بدنی کمک کند.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، این روبات Mobiserv نام دارد و توسط کنسرسیومی از موسسات و شرکت های تحقیقاتی اروپایی ساخته شده است.

n

nاین روبات خودکار که دست ندارد و بر روی چرخ هایش حرکت می کند طی سه سال گذشته ساخته شده است. این روبات به دوربین های سه بعدی و دو سیستم ارتباط صوتی مجهز است که امکان حرف زدن و درک گفتار انسان را برای او امکان پذیر می کند . در این روبات یک نمایشگر صفحه لمسی تعاملی و آرایه ای از حسگر های مختلف و برنامه های متنوع قرار داده شده است


————————————-

n.

n

nیکی از مهمترین وظایف این روبات، ردیابی فعالیت هایی است که همخانه انسانی آنها درون منزل انجام می دهد. به ویژه این روبات به افراد در مورد فعالیت بدنی، مصرف داروها، تماس با دیگر افراد و مصرف وعده های غذایی یادآوری می کند.

n

nمثلا اگر فرد سالخورده هر از چند گاهی از صندلی خود بلند نشده و قدمی نزدند، روبات Mobiserv به سوی آنها رفته و به صورت کلامی به آنها یادآوری می کند که کمی ورزش کنند.

n

nاگر آنها علاقمند باشند می توانند از فهرستی از ورزش های نشان داده شده بر روی نمایشگر روبات، یکی را انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی:   طراحی نوزاد به سلیقه والدین!

n

nاین روبات همچنین می تواند به افراد بگوید چه غذایی را می توانند طبخ کنند و یا از طریق دوربین ویدیویی کنترل از راه دور خود، به هم خانه انسانی شان می گویند چه کسی پشت در خانه آنهاست.

n

nطراحان، این روبات را به گونه ای ساخته اند که کاربر می تواند لحن صدا، رفتار و دیگر ویژگی های آن را مطابق دلخواه خود تنظیم کند.

n

nساخت نمونه اولیه و کنونی Mobiserv سیزده هزار و ۳۳۸ دلار هزینه بر داشته است؛ اگرچه امید می رود که نسخه های تجاری این روبات طی دو سال آینده با قیمت بسیار کمتری به بازار عرضه شود.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!