rnrnrn
سرپرست تيم پروژه کروم ۱۸ اختراع را در زمينه برنامه‌نويسي ماشين‌هاي مجازي براي خود به ثبت رساند

سرپرست تيم پروژه کروم ۱۸ اختراع را در زمينه برنامه‌نويسي ماشين‌هاي مجازي براي خود به ثبت رساند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



سرپرست تيم پروژه کروم 18 اختراع را در زمينه برنامه‌نويسي ماشين‌هاي مجازي براي خود به ثبت رساندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

n

nدر حال حاضر رقابت در ميان مرورگرهاي نام آشنايي چون فايرفاکس که محصول شرکت موزيلا است و مرورگرهاي اينترنـت اکسپلورر شرکت مايکروسافت و مرورگر کروم از شرکت گوگل، بيشتر از همه به چشم مي‌خورد.

n


————————————-

n

n

nفايرفاکس و کروم در جبهه جهان نرم‌افزارهاي متن‌باز در مقابل اينترنت اکسپلورر قرار گرفته‌اند اما باز هم مي‌بينيم که اين محصول شرکت مايکروسافت همچنان در صدر جدول مرورگرهاي محبوب قرار گرفته است.

n

nمرورگر اينترنتي کروم که محصولي از شرکت جوان و محبوب گوگل است در دوم سپتامبر سال ۲۰۰۸ تحت پروژه‌اي با نام Chromium، در اختيار کاربران قرار گرفت. نسخه ابتدايي اين نرم افزار براي کار روي ويندوز پياده‌سازي شده بود اما در حال حاضر گوگل اعلام کرده است که نسخه‌هاي سازگار با سيستم‌عامل‌هاي لينوکس و اپل هم توزيع مي‌شود. سرپرستي تيم پروژه کروم را برنامه‌نويسي دانمارکي با نام لارس باک ''Lars Bak''، بر عهده دارد که ۴۵ سال سن دارد و در حـال حاضر هم در آرهـوس کشور دانمارک زندگي مي‌کنـد. او در سال ۱۹۸۸ مدرک کارشناسي ارشـد خود را در رشتـه علـوم رايانه گرفت و از همان زمان به بعد در مورد طـراحي و پياده‌سازي ماشين‌هاي مجازي شي‌گرا بـه مطالعه و فعاليت پرداخـت. بـاک تا به حال بيش از ۱۸ اختراع را در زمينه برنامه‌نويسي ماشين‌هاي مجازي براي خود به ثبت رسانده است و در سال ۲۰۰۴ توسط گوگل براي فعاليـت روي پـروژه کـروم در نظر گرفته شد.

مطلب پیشنهادی:   لطفا راهنمایی ام کنید

n

nاو قبل از کار در گوگل و تاسيس شدن OOVM، رهبري فني تيم HotSpot جاوا و ماشين‌هاي مجازي را در شرکت Sun Microsystems در کاليفرنيا به عهده داشت.

n

nگوگل کروم به زبان‌هاي C++ و اسمبـلي برنامه‌نويسي شده است و باک ادعـا کـرده است که به خاطر سيستمي که در برنامه‌نـويسي و پياده‌سازي کدهاي جاوا اسکريپت آن به کـار گرفتـه شده اسـت، ۵۰ بار سريع‌تر از مرورگر محبـوب اينترنـت اکسپلـورر است.

n

nشرکـت گوگـل به آينـده اين محصـول خـود بسيـار اميدوار بـوده و روي آن سرمايه‌گذاري بسيـاري کـرده است. پايگاه Techradar مصاحبه‌اي را بـه تازگي با لارس باک انجـام داده است که در ادامه آن را مي‌خوانيم.

n

n
nآيا شما احساس مي‌کنيد که تمرکز خاص کروم روي جاوا اسکريپت و اختراعات شما باعث شده تا افراد بسياري به کروم توجه نشان دهند؟

n

nخوب ما اين پروژه را با همين هدف شروع کرديم و قصد اصلي ما اين بود تا برنامه‌اي نرم‌افزاري در وب داشته باشيم که از تمام برنامه‌هاي مشابه خود به شکل قابـل توجهـي سريع‌تـر باشد. در زماني که ما اين پروژه را آغاز کرديم مي‌دانستيم که اينترنت اکسپلورر حرف اول را در ميان مرورگرهاي موجود مي‌زند و محصول توليدي ما بايـد تفاوت‌هاي بسياري با آن داشته باشد و با کارايـي بالاي خود بتواند جايي براي خود در ميان کاربـران باز کند و من همه مرورگرها را از آينده‌اي که کـروم خواهد داشت، مى‌ترسانم.

n

n
nبه نظر مي‌رسد بعضي از مرورگرها در حال حاضر راه و روش کروم را در پيش گرفته‌اند. اين موضوع براي شما نگران کننده نيست؟

n

nما با آغـاز اين پـروژه دوست داشتيـم تـا همـه را به ايجاد نـوآوري تشويـق کنيـم و من فکـر مي‌کنـم کـه اگر ديگـران از کار مـا تقليـد مي‌کننـد جاي خوشحالي هـم وجـود دارد چون حتما کـار ما به قدري خوب بوده است که باعـث شده تـا ديگران هم به سمت آن جلب شوند. ما بـه هميـن دليل در جهان متن باز فعاليت کرديم تا همه قـدرت‌ها را به يک مسابقه بزرگ در جهان مرورگرها دعـوت کنيـم و بـه طور حتـم گوگـل اوليـن شرکت‌کننده اين مسابقه بوده است.

مطلب پیشنهادی:   دانشجوی اهری مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کرد

n

n
nفکر مي‌کنيد که با وجود سيستم‌عامل ويندوز ۷ در ميان کاربران و اين که مرورگر اينترنت اکسپلورر ۸ به صورت پيش‌فرض روي آن قرار گرفته است، باز هم اميدي وجود دارد تا کاربران از مرورگر ديگري چون فايرفاکس يا کروم استفاده کنند؟

n

nمن فکر مي‌کنم از زماني که دانلود اين مرورگرها تنها با يک کليک ساده امکان‌پذير شده است، ديگر فرقي نمي‌کند که مرورگري به صورت پيش‌فرض روي سيستم‌عاملي قرار گرفته باشد. گذشته از اين موضوع در حال حاضر کاربران در سطحي قرار گرفته‌اند که مي‌توانند با يک مقايسه ساده بين محصولات مشابه، آن محصولي را انتخاب کنند که بيشتر نيازهاي آن‌ها را جواب‌گو باشد. من مطمئنم که در آينده رقابت بين مرورگرها هم به زيبايي و جذابيت رقابت بين موتورهاي جست‌وجو خواهد شد.

n

n
nدرست است که مي‌گويند رنگ آبي ميان لگوي کروم ارتباطي هم با لگوي IE دارد؟

n

nمن اطلاع زيادي از اين موضوع ندارم اما از نظر من اين آبي مي‌تواند به اين معنا باشد که در آينده کروم به قدري بزرگ مي‌شود که آبي پر پيچ و خمي چون IE هم در درون کروم همانند يک نقطه کوچک قرار خواهد گرفت

n

nمنبع: جوان امروز

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!