rnrnrn
سند ثبت جهانی زعفران به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال می‌شود

سند ثبت جهانی زعفران به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال می‌شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



سند ثبت جهانی زعفران به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال می‌شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ در حال حاضر اقدامات را برای ثبت جهانی زعفران ایران آغاز کرده‌ایم که سند تنظیم شده در این زمینه به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال می‌شود.

n

 ”
————————————-

n

 

n

n

 

n

سید مهدی میرصالحی عصر امروز در نشست با زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در اردبیل اظهار داشت: از سال ۸۹ تلاش‌ها برای ثبت جهانی محصولات شاخص تولیدی کشور در حوزه فرش آغاز شده که به دنبال این امر تولیدات استان‌های اردبیل، کاشان، اصفهان و خوی در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده است.

n

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد محصول زعفران جهان در ایران تولید و روانه بازارهای مختلف می‌شود، افزود: باید تلاش های همه‌جانبه برای ثبت زعفران ایران انجام شود چرا که به دلیل ثبت نشدن این محصول ایران نمی‌تواند در تولید این محصول در سطح بین‌المللی ادعایی داشته باشد.

n

میرصالحی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای ثبت جهانی محصول زعفران بیان کرد: در این زمینه برای اینکه بتوانیم در تولید زعفران در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم اقدامات را در راستای ثبت جهانی آن آغاز کرده‌ایم که سند تنظیم شده در این زمینه به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال می‌شود تا در مورد ثبت آن اقدام شود.

n

سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر برندسازی محصولات تولیدی داخل کشور تصریحکرد: برندسازی در کنار جلب اعتماد مشتری زمینه ساز افزایش اعتبار تجاری و درآمد سرانه حاصل از محصول برای کشور می‌شود که با توجه به این مزایا باید در این زمینه تلاش شود.

مطلب پیشنهادی:   سال آینده منتظر نسخه جدید آیفون SE نباشید

n

وی با اشاره به برند عسل سبلان اردبیل اظهار کرد: در زمینه ثبت جهانی این محصول نیز تلاش‌های لازم را انجام می دهیم که در این زمینه با گذراندن مراحل تعیین شده توسط سازمان جهانی مالکیت فکری، این محصول به نام یک محدوده جغرافیایی و در قالب مالکیت صنعتی به ثبت جهانی می‌رسد.

n

میرصالحی با اشاره به کیفیت محصول عسل اردبیل گفت: در فرایند ثبت جهانی ویژگی‌های ظاهری محصول، طعم، کیفیت و رنگ آن در نظر گرفته شده و با شماره‌ای معین از دیگر محصولات متمایز می‌شود که با این فرایند فعالان این عرصه در استان اردبیل می‌توانند محصولات خود را به نام تجاری ویژه خود به ثبت ملی برسانند که مزایای بسیاری برای آنها به دنبال دارد.

n

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!