rnrnrn
سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو در کرج ساخته شد

سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو در کرج ساخته شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو در کرج ساخته شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nکرج- یک مخترع جوان در کرج برای نخستین بار در کشور موفق به ساخت ˈ سیستم هوشمند جعبه سیاه خودرو بدون دوربینˈ شد

n

nطراح و مخترع این سیستم هوشمند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اختراع که با شماره ˈ۷۴۳۸۹ ˈ در اداره کل ثبت شرکت ها و اختراعات البرز به ثبت رسیده از قابلیت های سیم کارت تلفن همراه و نرم افزار آدابوست(هوش مصنوعی) بهره می گیرد


————————————-

n.
n
nˈداود دیده بانˈ افزود: این سیستم تمام اطلاعات را از ecu خودرو (رایانه و برد خودرو) گرفته و بر روی یک فلش با حداقل حافظه چهارگیگا ثبت کرده و از طریق نرم افزار هوش مصنوعی به صورت انیمشین (شبیه سازی کردن وضعیت خودرو)اتفاقات داخل خودرو را ضبط می کند.
n
nوی یادآور شد: پیش از این سیستم هوشمند جعبه سیاه با دوربین توسط شرکت فورد امریکا ساخته و به صورت آزمایشی بر روی این خودرو نصب شده بود.
n
nدیده بان گفت: این سیستم که بدون دوربین است حافظه زیادی را اشغال نکرده و مستقیم به رایانه خودرو وصل شده و می تواند به مدت ۱۶۰ ساعت تمام اطلاعات خودرو را ثبت کند.
n
nوی با اشاره به اینکه این سیستم به شرکت های بیمه و افسران راهنمایی رانندگی در تشخیص علت تصادف بسیار کمک می کند، است ،اظهار کرد: در بسیاری از تصادفات ممکن است شواهد باعث اشتباه در قضاوت شود مانند اینکه راننده از پشت به ماشین جلوی زده ، آیا ترمز گرفته، شدت ترمز (فشاری که بر پدال ترمز وارد شده)،چراغ خطر روشن شده یا سوخته بوده، نقص فنی ماشین، زاویه گردش فرمان، دور موتور ماشین، کمربند بستن راننده در زمان تصادف چگونه بوده است.
n
nوی ادامه داد: در این سیستم از سیم کارت تلفن همراه استفاده شده و به همین دلیل از طریق GPRS (نقشه کامل راه ها و شهرهای ایران) خیابانی که تصادف در آن رخ داده مشخص شده و راننده نمی تواند با ایجاد صحنه ساختگی تصادف درخواست خسارت کند.
n
nاین مخترع افزود: قرار است دو نمونه از این سیستم هوشمند بر روی دو خودرو به صورت آزمایشی نصب شود.
n
nاین مخترع جوان پیش از این نیز برای نخستین بار در کشور موفق به ساخت کنتور هوشمند برق با استفاده از سیم کارت تلفن همراه شده بود

مطلب پیشنهادی:   نمایش اولین موتورسیکلت پرینت شده واقعی

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!