rnrnrn
سیستم هوشمند کنترل سوخت و حرارت زمان ایمنی بخاری گازی

سیستم هوشمند کنترل سوخت و حرارت زمان ایمنی بخاری گازی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



سیستم هوشمند کنترل سوخت و حرارت زمان ایمنی بخاری گازیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدانشجوی مبتکر ایرانی،‌ موفق به طراحی سیستم هوشمند تمام خودکار کنترل سوخت و حرارت زمان ایمنی برای بخاری گازی شد.

n

nمحمدحسن اسعدی خلیلی، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دسترسی سخت برای تنظیم، غیر دسترس بودن برای معلولان حرکتی، کهنسالان و بیماران، افزایش مصرف سوخت، نداشتن کنترل زمانی، خطر انفجار بعد از نشت گاز سی‌ان‌جی، احتمال دستکاری توسط کودکان


————————————-

n، تنظیم حدسی و گمانی شیر توسط شخص، نداشتن دمای استاندارد در محیط زندگی، نداشتن سنسور منواکسیدکربن و قطع سوخت موقع افزایش این گاز و نداشتن کنترل از راه دور از جمله مشکلات و معضلات بخاری‌های متداول محسوب می‌شود.

n

n

nوی با بیان اینکه سیستم هوشمند تمام خودکار بخاری‌های گازی، مشکلات بخاری‌های فعلی را برطرف کرده است، تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت، کنترل آسان، کنترل گازهای کشنده، قفل کودک، کنترل زمانی سیستم، کنترل از راه دور، هوشمند و تمام خودکار بودن سیستم و سازگاری با اقلیم‌های مختلف از جمله مزایای این سیستم است.

n

n

nاسعدی خاطرنشان کرد: قطعات این دستگاه شامل سنسور دما، سنسور CO2، سنسور رطوبت، کنترل از راه دور دستگاه مادر است.

n

n

nوی درباره کاربرد این سیستم ادامه داد: به طور مثال با نصب شیر برقی به جای شیر اطمینان یا دستی در بخاری‌های فعلی و به دنبال آن نصب سنسورهای دما، منواکسید کربن و رطوبت در جای مناسب و اتصال فیش‌های آن به دستگاه مادر و روشن کردن دستگاه، این سیستم اطلاعات ارسالی از سنسورها را پردازش کرده و درصد باز یا بسته بودن دقیق شیر برقی را کنترل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   چگونه می توان "عنوان"" اختراعات گذشته(ثبت شده) را مشاهده نمود؟"

n

n

nاسعدی درباره کاربرد تایمز یا زمان‌سنج سیستم هوشمند تمام خودکار در کنترل سوخت و حرارت زمان ایمنی برای بخاری گازی تصریح کرد: در این مرحله با توجه به برنامه‌ریزی شخصی و طبق ساعت ورود به منزل می‌توانیم یک تا هفت ساعت قبل از ورود بخاری را برای گرم کردن محیط تنظیم کنیم تا استارت کند و باید بعد از ورود به منزله دکمه ورود به منزل را فعال کرد. در غیر این صورت اگر بنا به هر دلیل و مشکلی به منزل نیامدیم دستگاه به صورت خودکار، هشت ساعت پس از زمان استارت خاموش می‌شود.

n

n

nبه گفته وی اگر در هر شرایطی (اتوماتیک، دستی و تایمر) درصد گازهای آلاینده یا کشنده محیط بیش از حد توان انسان شود، سیستم با آ‌لارم و چراغ خطر و بستن خودکار شیر سوخت، مانع از انتشار بیشتر گاز می‌شود

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!