rnrnrn
صادرات ربات جراح مهمترین دستاورد حوزه سلامت ایران

صادرات ربات جراح مهمترین دستاورد حوزه سلامت ایران

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 07 ژانویه 2024
  • |
  • بدون دیدگاه



صادرات ربات جراح مهمترین دستاورد حوزه سلامت ایران

 صادرات ربات جراح مهمترین دستاورد حوزه سلامت ایران

جهت دریافت مشاوره ثبت اختراع می توانید با ما تماس بگیرید.

به گزارش خبرگزاری آنا پژوهش در حوزه سلامت از جمله اقداماتی است که در سطح دانشگاهی کشور حرف نخست را می‌زند. در این زمینه پژوهشگران کشورمان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و دستاوردهای متعددی در این حوزه کسب کرده‌اند.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان این مطلب گفت: «هر کشوری یک پهنه جغرافیایی و نفوذ دارد. برخی از کشورهای غربی براساس محدوده جغرافیایی خود پهنه علمی خود را گسترش دادند. در ایران نیز باید گستره علمی گسترده‌ای داشته باشیم. برای این کار، برخی از دانشمندان ما باید از حالت ایستادگی علمی خارج شده و مرجع علمی شوند. باید خارج از مرزهای کشور حرف‌های علمی برای گفتن داشته باشیم.»

وی افزود: «دستگاه CPD توسط دانشمندان ایرانی برای نخستین بار در جهان اختراع شده است. این دستگاه به کشور اندونزی صادر شده است. صادرات ربات جراح دستاورد بسیار مهم در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود. همچنین کشور‌هایی مانند عراق، لبنان و… درخواست برخی از دستگاه‌های تولید داخل را دارد. دستگاه‌های نانو تکنولوژی تولید داخل به کشور آلمان، کره جنوبی، چین و… صادر می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که در عرصه علم و پژوهش حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.»

قناعتی ادامه داد: «امکان گرفتن بازارهای دنیا را داریم. پارک‌های علم و فناوری بستری برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌پردازی، تدوین دانش فنی و فروش و تجارت است. دولت نیز باید معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات را انجام دهد.»

مطلب پیشنهادی:   گواهی ثبت اختراع

وی همچنین بر ضرورت رصد بیماری‌های غیرواگیردار و انجام تحقیقات و پژوهش‌های خوب در این حوزه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد جایگاه ایران در میان سایر کشورها از نظر علمی گفت: «جایگاه ایران از نظر علمی در دنیا ۱۵ یا ۱۶ است. در منطقه نیز حرف نخست را می‌زنیم. اما این کافی نیست. باید در عرصه به کارگیری فناوری فعالیت خود را بیشتر از قبل کنیم و به مشتری مداری علمی برسیم.»

جهت دریافت مشاوره ثبت اختراع می توانید با ما تماس بگیرید.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!