rnrnrn
صدور مجوز ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری/حمايت ويژه ازشركت‌هاي دانش بنيان براي عبور از «دره مرگ»

صدور مجوز ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری/حمايت ويژه ازشركت‌هاي دانش بنيان براي عبور از «دره مرگ»

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



صدور مجوز 18 صندوق پژوهش و فناوری/حمايت ويژه ازشركت‌هاي دانش بنيان براي عبور از «دره مرگ»Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمدیرکل سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري با اشاره به ضرورت حمایت از تجاری سازی خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری برای عبور از «دره مرگ» از اعطای مجوز به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری در کشور خبر داد.

————————————-

nبه گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، دکتر صاحب کار که در سومین نشست مشترک روسای پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری کشور سخن می گفت، اظهار کرد: افزایش حمایت از طرح های منتخب پارک ها در كنار حمایت مستقیم یکی از برنامه های سال جاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه است به گونه ای که در این راستا می توان به الزام شرکت ها برای حضور در جشنواره علم تا عمل و اعطای وام از طریق صندوق های پژوهش و فناوری غیر دولتی اشاره کرد.

n

nوی افزود: تاکنون ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری بااخذ مجوز در كشور تأسیس شده اند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند و در این راستا صندوق های راه اندازی شده نیز سریعتر و پویا تر کار کنند.

n

nمدیرکل سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري حمایت از اخذ خدمات تجاری سازی شده را یکی دیگر از برنامه های سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: در عرصه خدمات تجاری سازی مشکلات و معضلات بسیاری وجود دارد که نیاز به حامیت جدی تر دارند، به گونه ای كه بین فناوری تا بازار مشکلات و موانعی موسوم به «دره مرگ» وجود دارد که سبب می شود ۸۰ تا ۸۵ درصد فناوری ها در این دره باز مانده و به بازار راه پیدا نکنند.

مطلب پیشنهادی:   فرمول اقتصاد مقاومتي؛ تبديل علم به فناوري

n

nصاحب کار در خصوص خدمات تجاری سازی مورد نیاز شرکت ها عنوان کرد: ثبت اختراع، رصد، انتقال و ضمانت فناوری، رصد بازار، امکان سنجی و تهیه خدمات و تجاری سازی، اخذ استاندارد سرمایه گذاری خطر پذیر و… از جمله خدمات تجاری سازی مورد نیاز شرکت هاست که بايد در این راستا و برای تأمین این خدمات تخصصی شرکت ها تلاش کنیم.

n

nمدیرکل سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري ادامه داد: عدم شناخت و دسترسی شرکت های متقاضی خدمات تجاری سازی به ارائه کنندگان این خدمات و عدم توانایی مالی شرکت ها برای استفاده از این خدمات از جمله مشکلات شرکت های دانش بنیان برای اخذ این خدمات است که در این راستا دو راهکار تسهیل شناخت و دسترسی شرکت ها به ارائه کنندگان خدمات و اختصاص یارانه پیش بینی شده است.

n

nوی در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه های نسبتا خوبی طی چند سال اخیر در پارک ها و مراکز رشد وجود داشته كه این حمایت ها تا وقتی منطقی است که بازار خدمات شکل نگرفته باشد. همچنین باید برای بهبود روند موجود در این زمینه بخشی از هزینه ها از سوی متقاضی تأمین شود و نيز شرکت های ارائه خدمات یا مشاوران باید از مجموعه توانمند بخش خصوصی انتخاب شوند و در این راستا به ایجاد و توسعه این شرکت ها به صورت نسبتا مستقل از پارک کمک شود.

n

nمدیر کل سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري در پایان با اشاره به اینکه شرکت های خدمات، ضرورتی برای استقرار کامل در پارک های علم و فناوری ندارند، تصریح کرد: اشتفاده پارک ها و مراکز رشد از ظرفیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مانند ستادهای فناوری‌هاي راهبردی، کانون های هماهنگی دانش و صنعت، حمایت از ترویج مالکیت فکری و غیره از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است.

مطلب پیشنهادی:   ساخت پارچه ای با تار و پود نانو

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۶-۱۴ ۱۲:۲۹:۰۴’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!