rnrnrn
صنعتی سازی حلقه گم شده همایش های صنعتی

صنعتی سازی حلقه گم شده همایش های صنعتی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



صنعتی سازی حلقه گم شده همایش های صنعتیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nدبیر هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند گفت: صنعتی سازی حلقه گم شده ای است که در همایش های کلان کشوری نادیده گرفته می شود.

n

n محسن حیدریان در مراسم آغاز به کار هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند در محل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تاکید بر لزوم ایجاد نگاه تجاری و صنعتی در همایش های علمی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات تلاش شده است محور های صنعتی همایش با ارتباط نزدیک با مراکز صنعتی استان پررنگ تر باشد.

n

nحیدریان از انعقاد قرار داد همکلاری فی مابین گروه های منتخب این دوره از مسابقات با کارخانه های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: راستای نزدیکی دبیرخانه مسابقات به کارخانه­ها و مراکز تولیدی استان با حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ارتباط جدی داشته و اقدام به مکاتبه و اطلاع رسانی به صنایع استان کرده ایم.


————————————-

nوی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این مسابقات تاکنون با شرکت موتورسازان تراکتورسازی قرارداد اتوماسیون صنعتی در زمینه­ رباتیک امضا کرده ایم و  قرار است در ادامه همکاری­ ها، تعدادی ربات صنعتی جهت استفاده در خط تولید این کارخانه ساخته شود. 

n

nدبیر هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند افزود: هم اکنون سهم کشور در زمینه تولید قطعات و محصولات رباتیک کم بوده و جهت رفع نیازمندی­های رباتیکی داخلی، ارز فراوانی از کشور خارج می­شود.

n

nوی یاد آور شد: کمتر از یک هزارم نرم افزار های دنیا در ایران ساخته می شود که در بررسی اجمالی می توان گفت دلیل سهم اندک کشور ما در تولید این نرم افزار ها عدم استفاده دانشجویان از علوم فراگرفته خود پس از اتمام دوره تحصیل است.

مطلب پیشنهادی:   مخترع سامانه هوشمند تایید هویت بیومتریک

n

nحیدریان تجاری سازی محصولات الکترونیکی و بخصوص ربات ها را لازم دانست و گفت: ربات های می توانند سهم قابل توجهی در صنعت را به خود اختصاص دهند و امیدواریم این کنفرانس بتواند در نوبه خود در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و تئوری های جدیدی را در این حوزه ارائه دهد.

n

nمنبع خبرگزاری ایسنا

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!