rnrnrn
طراحی دوربینی برای عکسبرداری از ستارگان

طراحی دوربینی برای عکسبرداری از ستارگان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



طراحی دوربینی برای عکسبرداری از ستارگانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nگروه تصویربرداری سانتا باربارا (SBIG) نوعی دوربین نجومی برای عکسبرداری از ستارگان طراحی کرده است.

n

n

nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فناوری نوعی دوربین CCD با خنک‌کنندگی ترموالکتریک و طیفی از مشخصه‌هایی است که آن را برای عکسبرداری از ستارگان ایده‌ال می‌کند.


————————————-

nدوربین ابداعی شامل USB 2.0 و انتقال داده اترنت، یک بافر تصویری درونی و بازخوانش یک تصویر ۸٫۳ مگاپیکسلی در کمتر از یک ثانیه، خنک‌کنندگی ترموالکتریکی، چرخ فیلتر و آپشن‌های بی‌نظیر است.

n

n

nحسگر قلب این فناوری را تشکیل می‌دهد و گروه طراح نسخه سفید تراشه حسگر تصویری Kodak KAF-8300 CCD را برای سیستم جدید انتخاب کرده که یکی از محبوب‌ترین حسگرها برای عکس‌برداری از ستارگان است.

n

n

nناحیه فعال این حسگر ۱۸* ۱۳٫۵ میلی‌متر است که دارای آرایه ۳۳۲۶*۲۵۰۴ پیکسل برای تمامی ۸٫۳ مگاپیکسل است.

n

n

nمساحت هر یک از این پیکسل‌ها در هر ضلع، ۵٫۴ میکرون است و این درست به اندازه تفکیک‌پذیری تلسکوپ‌های f/10 مانند Schmidt-Cassegrain است که در بازار محبوب‌ هستند.

n

n

nکارآیی کوانتومی KAF-8300 حدود ۵۵-۶۰ درصد است، بنابراین بیش از نیمی از فوتو‌ن‌هایی که با حسگر برخورد می‌کنند، فوتوالکترونی تولید می‌کنند که به تصویر افزوده می‌شود.

n

n

nبه عبارت دیگر،KAF- 8300 نور مورد نیاز برای این که تصویری را ۱۰۰ برابر سریع‌تر از فیلم عکاسی کند، جمع‌آوری می‌کند.

n

n

nدوربین جدید ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارد و اندازه آن ۱۲٫۴*۱۲٫۴*۷٫۴ سانتی‌متر گزارش شده است.

n

n

nاین سامانه ابداعی دارای سیستم خنک کننده ترموالکتریکی دو مرحله‌ای بوده و قادر است دمای تراشه تصویربرداری دوربین را تا حدود ۵۵ درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از دمای محیط کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی:   اختراع اسكيت؛ ورزش احساس شادابي و هيجان

n

n

nسیستم ارائه‌شده از طریق USB 2.0 یا اترنت با یک رایانه کنترل ارتباط برقرار می‌کند که هر دوی این کانال‌ها مخابره داده بزرگ به دوربین را امکانپذیر می‌کنند.

n

n

nدوربین جدید همچنین مجهز به یک مرورگر وب است، به طوری که امکان برقراری ارتباط با دوربین از طریق یک گوشی هوشمند استاندارد را برای کاربر فراهم می‌کن

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!