rnrnrn
طراحی سامانه جامع نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات در کشور

طراحی سامانه جامع نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات در کشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



طراحی سامانه جامع نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات در کشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nسامانه نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات به همت یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی شد.

n

n

nبه گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان این‌که تعمیرات و نگهداری ماشین‌آلات، یکی از مهمترین مسائل قابل توجه در صنایع است، اظهار کرد: زیان­های ناشی از توقف ماشین‌آلات به مراتب بیشتر از تعمیر آن­ها است، بنابراین با ایجاد سیستمی که بتواند مانع شکستگی و خرابی ماشین‌آلات شود، می­‌توان از یک سو، راندمان تولیدی دستگاه را افزایش داد و از سوی دیگر زیان­‌های ناشی از وقفه کار را به حداقل رساند


————————————-

n.

n

n

nوی با اشاره به تولید سامانه حفظ و نگهداری با نام «آراد»، افزود: «آراد» یک نرم‌افزار جامع ویژه نگهداری و تعمیرات شرکت­های اتوبوسرانی است.

n

n

nرییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هدف از نگارش نرم‌افزار «آراد» را ارائه مدل و یا الگوی ساختاریافته جهت نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات و تجهیزات دانست و ادامه داد: عملکرد آن به گونه­‌ای است که سیستم مذکور، کاربردی و متناسب با سطح فناوری و شرایط شرکت­های ایرانی بوده و به آسانی عملیات نگهداری، سرویس و تعمیرات را برنامه ریزی، اجرا و کنترل کند.

n

n

nوی اضافه کرد: در این برنامه سعی شده است با استفاده از روش­های روز رایج در جهان و الگوریتم­‌های آماری ویژه بحث­های نگهداری و تعمیرات، یک سیستم هوشمند و با قابلیت اطمینان بالا طراحی و تولید شود.

n

n

nشیخ زین‌الدین با بیان اینکه از خصوصیات نرم افزار «آراد»، قابلیت تعریف دستگاه­‌ها به صورت نامحدود است، گفت: یکی از قدرتمندترین بخش­های این برنامه، قابلیت برنامه‌ریزی و زمان بندی کل کار سازمان است که می­‌تواند به صورت نامحدود، برنامه زمان بندی کار را برای سیستم به دلخواه تعریف کند.

مطلب پیشنهادی:   وان حمامی مدرن برای امنیت کودکان و سالمندان + عکس

n

n

nوی با بیان اینکه این برنامه می­‌تواند حتی زمان بندی چندین سال آینده را به تفکیک و با دقت روز دریافت و برنامه ریزی کند، توضیح داد: این زمان­ها در محاسبات آماری برای وسایل به دقت لحاظ شده و با دقت "ساعت" خطاپذیر هستند.

n

n

nبه گفته رییس این مرکز علم و فناوری، قابلیت کار در شبکه با سرعت بالا به دلیل معماری بکار رفته در طراحی آن از خصوصیات مهم این برنامه است.

n

n

nاین سامانه در حال حاضر در شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه به بهره‌برداری رسیده است و موجب صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری شده است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!