rnrnrn
عضویت محقق ایرانی در شورای بین المللی تحقیق و نوآوری در عرصه ساختما

عضویت محقق ایرانی در شورای بین المللی تحقیق و نوآوری در عرصه ساختما

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



عضویت محقق ایرانی در شورای بین المللی تحقیق و نوآوری در عرصه ساختماReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nعضو هیات علمی مرکز تحقیقات «راه، مسکن و شهرسازی» به عضویت کمیته شاخه دانشجویی هیأت رییسه شورای بین المللی «تحقیق و نوآوری در عرصه ساختمان و ساخت و ساز»(CIB) انتخاب شد.

n

n

nبه گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر طیبه پرهیزکار، رییس بخش بتن مرکز در جریان برگزاری مجمع عمومی شورای بین المللی «تحقیق و نوآوری در عرصه ساختمان و ساخت و ساز» (CIB) در اردیبهشت ماه سال جاری در شهر بریزبن استرالیا به مدت سه سال به عضویت کمیته شاخه دانشجویی هیات رییسه این شورا انتخاب شد


————————————-

n.

n

n

nوی که همراه دکتر فاطمی‌عقدا، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور شرکت در کنگره جهانی ساختمان ۲۰۱۳ CIB و مجمع عمومی آن به کشور استرالیا سفر کرده بود به عنوان نماینده کشورمان در هیأت رئیسه CIB برگزیده شد.

n

n

nشایان ذکر است، از سال ۱۳۸۶ یکی از مدیران ارشد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی (مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن پیشین) به نمایندگی از کشورمان به مدت سه سال به عضویت هیأت رئیسه این شورا انتخاب می‌شود.

n

n

nدکتر حیدری‌نژاد و دکتر فاطمی عقدا، رؤسای پیشین و کنونی مرکز، پیش از این چنین سمتی را در اختیار داشتند.

n

n

nدکتر پرهیزکار، دانش آموخته مقطع دکتری عمران – تکنولوژی بتن از دانشگاه فنی برلین بوده و از سال ۱۳۶۶ تاکنون عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌باشد.

n

n

nدر انتخاباتی که در مجمع عمومی CIB صورت گرفت، دکتر شیام ساندر از مؤسسه ملی تحقیق استاندارد و فن آوری – ساختمان و آزمایشگاه آتش از ایالات متحده، به ریاست جدید مجمع عمومی CIB برگزیده شد و جای پروفسور جان مک کارتی، دانشگاه صنعتی کوینزلند استرالیا را گرفت.

مطلب پیشنهادی:   فراخوان تور فناوری پاریس منتشر شد

n

n

nپروفسور دانگ پینگ فنگ از دانشگاه شین هوای چین و پروفسور جک دیویس مارچ از دانشگاه ساخت و ساز ویرجینیای ایالات متحده به عنوان معاونان رئیس انتخاب شدند. همچنین هلنسویماکالیو از موسسه مهندسی عمران فنلاند به عنوان مدیر کمیته اجرایی و خزانه‌داری، کارول لگال از مرکز علمی و فنی باتیمنت فرانسه به سمت مدیر کمیته برنامه‌ریزی، پیتر برقوت برانز از مرکز تحقیات ساختمان نیوزلند به عنوان مدیر کمیته بازاریابی و ارتباطات و پروفسور فرانسیس وونگ به عنوان مدیر کمیته شاخه دانشجویی برگزیده شدند.

n

n

nCIB، مخفف معادل فرانسوی نام سابق شورای بین المللی تحقیق و نوآوری در عرصه ساختمان و ساخت و ساز (CIB) یعنی «شورای بین المللی ساختمان» است که در ۱۹۵۳ به عنوان نهادی با هدف تسهیل همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات میان مراکز تحقیقاتی دولتی در عرصه ساختمان و ساخت و ساز پایه گذاری شد.

n

n

nاین شورا در سال۱۹۹۸ به «شورای بین‌المللی تحقیق و نوآوری در ساختمان و ساخت و ساز» (International Council for Research and innovation in Building and Construction) تغییر نام یافت، اما اصطلاح مخفف آن همچنان از سوی این شورا رایج بوده و در مکاتبات و اسناد این شورا نیز به کار برده می‌شود.

n

n

nاکنون بیش از پنج هزار کارشناس از نزدیک به ۵۰۰ سازمان عضو در عرصه پژوهش، دانشگاه، صنعت و یا دستگاه‌های دولتی در سراسر جهان به گونه‌ای با این شورا همکاری پژوهشی دارند که این پژوهش‌ها نیز از جنبه نوآوری در ساختمان و ساخت و ساز برخوردارند. این شورا به منظور ارتباط هر چه بیشتر و بهتر با نقاط مختلف جهان، اقدام به راه‌اندازی شش دفتر منطقه‌یی کرده است که دفتر منطقه ای آن در آسیای میانه، آسیای غربی و قفقاز پس از نشست آوریل ۲۰۱۱ این شورا در شانگهای چین به میزبانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز دایر شده است.

مطلب پیشنهادی:   کاهش عوارض ناشی از مقاومت میکروبی با ساخت دستگاه آنتی بیوگراف در ایران

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!