rnrnrn
لزوم تامین درآمد دانشگاه گلستان از طریق تجاری‎سازی پژوهش‎ها

لزوم تامین درآمد دانشگاه گلستان از طریق تجاری‎سازی پژوهش‎ها

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



لزوم تامین درآمد دانشگاه گلستان از طریق تجاری‎سازی پژوهش‎هاReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان گفت: دانشگاه باید بخشی از درآمد خود را از طریق تجاریسازی پژوهشهای خود تامین کند.

n

 ”
————————————-

n

عماد آیدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تعداد زیادی از جوانان گلستانی در جشنوارههای معتبر علمی و صنعتی حائز رتبههای برتر میشوند که میتوانند در روند رشد صنعت این استان موثر باشند.

n

 

n

دانشگاهها از صنعت فاصله دارند

n

 

n

وی با بیان اینکه دانشگاهها هنوز از صنعت فاصله دارند و نیاز است نتایج تحقیقات دانشگاهها کاربردی شود، خاطرنشان کرد: زمانی که تحقیقات ما کاربردی نباشد هر چند از میزان بالایی تولید مقاله در دانشگاهها برخوردار باشیم اما نتیجه این تحقیقات به درد صنعت نخواهد خورد.

n

 

n

آیدنی ابراز داشت: تحقیقات کاربردی به دانشجویان برای پژوهش انگیزه میدهد و خروجی این انگیزه در صنعت ملموس خواهد شد.

n

 

n

این مسئول با بیان اینکه تا زمانی دانشگاه ملزم به کسب درآمد نباشد از صنعتی شدن فاصله خواهد گرفت، گفت: حمایت دولت باید از دانشگاهها به گونهای باشد که دانشگاه برای تامین مخارج خود به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

n

 

n

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان افزود: دانشگاه باید بخشی از درآمد خود را از طریق تجاریسازی پژوهشهای خود تامین کنند و دولت باید در این راستا از دانشگاهها حمایت کند.

مطلب پیشنهادی:   تالیف کتاب «فعالیت‌های موثر در دفتر استعدادهای درخشان»

n

 

n

با وجود ثبت بیش از ۲۰۰ اختراع در گلستان تعداد اندکی به سمت تجاریسازی پیش رفتهاند

n

 

n

آیدنی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا درصد تجاری شدن اختراعات بسیار پایین است و به تبع آن در استان گلستان نیز به این گونه است و با وجود ثبت بیش از ۲۰۰ اختراع در گلستان تعداد اندکی به سمت تجاریسازی پیش رفتهاند.

n

 

n

وی عنوان کرد: برخی از اختراعات کاربرد صنعتی دارد و ما نیز با حمایت از نخبگان استان زمینه را برای تجاریسازی اختراعات فراهم کردیم.

n

 

n

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری در شرکتهای دانشبنیان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، گفت: یکی از حمایتهای خوب دولت از شرکتهای دانشبنیان این است که محصولات با کیفیت این شرکتها را خریداری کنند و جلوگیری از واردات کالایی که توان تولید آن در کشور وجود دارد در گام دوم میتواند به پایداری اشغال شرکتهای دانشبنیان کمک کند.

n

 

n

آیدنی ابراز داشت: خرید محصولات شرکتهای دانشبنیان از طریق دولت، ایجاد تفکر نوآوری و فناوری در گلستان و حرکت دانشگاهها به سمت صنعتی شدن باعث ارتقاء و افزایش شرکتهای دانشبنیان در گلستان خواهد شد.

n

 

n

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد فناوری نوین نمیتواند وارد بازار شود، گفت: پارک علم و فناوری گلستان با دانشبنیان کردن علم به دنبال این است که فناوری را در اختیار نیروهای کارآفرین قرار دهد تا واحدهای فناوری در گلستان توسعه یابد./

مطلب پیشنهادی:   شهرک نوآوری مشهد تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!