rnrnrn
ماسك های جوشكاری كه تصویر مصنوعی از جسم ارایه می دهند

ماسك های جوشكاری كه تصویر مصنوعی از جسم ارایه می دهند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ماسك های جوشكاری كه تصویر مصنوعی از جسم ارایه می دهندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمحققان كشور موفق به تولید ماسك هایی شدند كه علاوه بر ارایه تصویر مصنوعی از جسم مورد نظر موجب كاهش زمان جوشكاری و مصرف انرژی می شود.

n

n


————————————-

n'غلامرضا بیات' مخترع این طرح در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در ماسك های جوشكاری موجود در بازار از یك فیلترشیشه ای به منظور حذف یا كاهش توان اشعه های شدید ناشی از جوشكاری استفاده می شود و این در حالی است كه كاربر با استفاده از ماسك های موجود دید كافی از قطعه مورد جوشكاری و فضای اطراف آن را ندارد.

n

nوی افزود: در صورت استفاده ازماسكهای دستی با هربار جوش دادن بخشی از یك فلز محل مورد نظر بدون ماسك باید دوباره بررسی شود كه این امر موجب اتلاف وقت و تغییرات مكرر مردمك چشم ودر نهایت موجب آسیب آن می شود.

n

nاین مخترع خاطرنشان كرد:این نوع ماسك از یك دوربین با وضوح بالا، یك نمایشگر، یك مدار كنترل شدت نور، هماهنگ كننده میزان كنتراست و ماسك اتوماتیك تشكیل شده كه دوربین و نمایشگر آن به صورت مدار بسته به یكدیگر متصل شده است .

n

nوی افزود: این ماسك جایگزین مناسبی برای ماسك های موجود است و آسیب های مضر ناشی ازنورهای شدید و مضر را به حداقل می رساند.

n

nبیات خاطرنشان كرد: از سوی دیگر این دستگاه با استفاده از تبدیلات انجام شده روی تصویر جسم مورد نظر، تصاویر مصنوعی را ایجاد می كند و با استفاده از روش كنترل اتوماتیكی، نور مانیتور را به تناسب نور تابیده شده تغییر می دهد .

مطلب پیشنهادی:   ثبت اختراع دستگاه هواساز و خارج کننده گازهای مضر از آب استخر

n

nوی افزود: با استفاده از این فناوری می توان ماسكهایی را با قیمت بسیار پائین و كیفیت بالا تولید كرد كه قابل استفاده برای تمامی اقشار باشد.

n

nبه گفته این مخترع این وسیله دارای تغذیه ۱۲ ولت وجریان مصرفی حدود ۷۰۰ میلی آمپر است و در مرحله تكمیلی باتری های این وسیله از نور حاصل از جوشكاری شارژ می شود و نیازی به منبع تغذیه نخواهد بود و از سوی دیگر مصرف انرژی الكتریكی با استفاده از روش های نوین به حداقل خواهد رسید.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۵۷:۲۱’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!