rnrnrn
ماهواره نوید علم و صنعت دو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد

ماهواره نوید علم و صنعت دو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ماهواره نوید علم و صنعت دو ماموریت خود را با موفقیت انجام دادReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nتهران- مدیر پروژه ساخت ماهواره نوید علم و صنعت گفت : پس از گذشت چهارروز از پرتاب ماهواره نوید علم و صنعت به مدار زمین ، این ماهواره تاكنون دو ماموریت از ماموریت های سه گانه خود را با موفقیت انجام داده است .

n

n


————————————-

nدكتر 'حسین بلندی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این دو ماموریت شامل ارسال داده های تله متری و انتشار پیام' یامهدی ' توسط ماهواره نوید علم و صنعت است .ماموریت سوم این ماهواره تصویربرداری است كه این ماهواره در حال انجام آن است .
n
nوی افزود : ماهواره نوید علم و صنعت با برقراری ارتباط با ایستگاه های زمینی در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ به ارسال داده های تله متری خود اقدام كرد و این داده ها توسط ایستگاه های زمینی ماهواره دریافت شد.
n
nمدیر پروژه ساخت ماهواره نوید علم و صنعت خاطرنشان كرد : این داده ها شامل اطلاعات مربوط زیرسیستم های ماهواره همچون جریان ها، ولتاژ و سیگنال های سلامت آنها به همراه اطلاعات مربوط به بیش از ۳۰ نقطه از تجهیزات این ماهواره است.
n
nبه گفته بلندی تبادل این اطلاعات حاكی از سلامت كامل ماهواره نوید علم وصنعت و انجام یكی از ماموریت های این ماهواره است.
n
nرییس مركز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت همچنین گفت: ماهواره نوید علم وصنعت پیام 'YA MAHDI YAMAHDI YAMAHDI' را از ساعت ۴ و ۲۸ دقیقه بامداد ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ در عرصه گیتی منتشر كرده است .
n
nوی خاطرنشان كرد: انتشار این پیام به مفهوم برقراری ارتباط با ماهواره توسط ایستگاه زمینی و ارسال دستور انتشار پیام و اجرای آن توسط ماهواره است و حاكی از انجام یكی دیگرازماموریت های سه گانه این ماهواره است.
n
nبلندی گفت: دارندگان گیرنده منطبق با سیستم مخابراتی ماهواره نوید علم و صنعت قادر به دریافت این پیام خواهند بود.
n
nماهواره ملی 'نوید علم وصنعت' بامداد ۱۴ بهمن و همزمان با ایام دهه مبارك فجر امسال و به دستور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد.
n
nماهواره نوید كه در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است، ماموریت تصویربرداری از زمین را با وضوح تصویر ۷۵۰ متر و به صورت تك باند بر عهده دارد.
n
nاین ماهواره با ابعاد ۵۰×۵۰×۵۰ سانتی‌متر مكعب و جرم ۵۰ كیلوگرم، به منظور استقرار در مدار بیضوی با ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۷۵ كیلومتر و زاویه انحراف‌مداری ۵۵ درجه طراحی شده‌است.

مطلب پیشنهادی:   دستیابی محققان کشور به پایداری 60 روزه نانو ذرات برای صنایع دارو سازی

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۲-۰۸ ۱۸:۴۵:۳۳’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!