rnrnrn
محققان ایرانی از رطوبت هوا

محققان ایرانی از رطوبت هوا

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



محققان ایرانی از رطوبت هواReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nمحققان یک شرکت فناورانه در تهران موفق به تولید آب شرب سالم با کیفیت بالا از رطوبت هوا و نیز آب مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله پزشکی و کشاورزی شدند.

n

n

n

nامین جباری، دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران و مدیر اجرایی این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این دستگاه، سیستمی است که با استفاده از آن می‌توان بدون ورودی ، آبی با کیفیت بالا را از رطوبت هوا تولید کرد.

n


————————————-

n

nوی افزود: ابعاد دستگاه تولید آب از رطوبت هوا متناسب با ظرفیت تولید آن است و ظرفیت تولید دستگاه نیز از ۲۰ لیتر آب برای مصارف خانگی تا ۲۰ هزار لیتر در روز برای مصارف صنعتی است.

n

n

nبه گفته جباری، نمونه‌ صنعتی این دستگاه حدود ۴ متر طول، ۲ متر عرض و ۲ متر و ۸۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد. منبع تغذیه آن نیز برق است و در سیکلی که برایش تعریف شده از هوای فشرده، آب تولید می‌کند.

n

n

n

nجباری خاطر نشان کرد: این دستگاه با بهره‌گیری از علم مکانیک، سیالات و الکترونیک کار می‌کند و در مناطقی مانند جنوب و شمال کشور‌مان که دارای رطوبت بیش از ۵۰ درصد است، راندمان بالایی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

n

n

n

nاین دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران در خصوص آب تولیدی اظهار کرد: آب تولیدی باید برای باکتری‌زدایی، فیلتراسیون شود. برای این کار پیش از ذخیره، آب میکروب‌زدایی و آلاینده‌های احتمالی موجود در رطوبت هوا، از طریق سیستم‌های فیلتراسیون، زدوده و سپس عناصری متناسب با کاربرد آب تولیدی به آن اضافه می‌شود. در نهایت آب خروجی از دستگاه قابل شرب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:   ثبت اختراع جعلی

n

n

n

nجباری با بیان این‌که "تنها نمونه خارجی دستگاه تولید آب از رطوبت در آمریکا ساخته شده است" گفت: راندمان نمونه خارجی نسبت به نمونه ساخته شده با فناوری ابداعی متخصصان کشورمان بسیار پایین‌تر است و مقرون به صرفه نیست.

n

n

nوی همچنین تاکید کرد که این دستگاه دارای تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. هم چنین تاییدیه‌های لازم را از وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های معتبر دریافت کرده است.

n

n

n

nاین دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: نمونه اولیه‌ی این دستگاه با ۱۶ ساعت کار در طول یک شبانه‌روز قادر به تولید هزار و ۵۰۰ لیتر آب است، هم‌چنین نمونه صنعتی با توان تولید ۶۰۰ لیتر در روز ساخته شده است

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!