rnrnrn
مخترعان و مبتکران استان بوشهر حمایت و پشتیبانی می‌شوند

مخترعان و مبتکران استان بوشهر حمایت و پشتیبانی می‌شوند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مخترعان و مبتکران استان بوشهر حمایت و پشتیبانی می‌شوندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nاستاندار بوشهر گفت: مکتشفان، مبتکران و مخترعان استان مورد حمایت‌های ویژه مادی و معنوی مسئولان استان بوشهر قرار می‌گیرند.
n
nبه گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در آئین رونمایی از آثار مخترع بوشهری، با بیان اینکه استان بوشهر استعدادهای ویژه‌ای در بخش‌های مختلف ‌دارد، اظهار داشت: عشق به وطن و استان بوشهر سبب توجه جوانان استان بوشهر به تولید و اختراع دستگاه‌های مختلف شده است که در زمان‌های مختلف شاهد این استعدادها بوده‌ایم.


————————————-

nوی با اشاره به اینکه فکر قوی و نبوغ در جوانان ایرانی نهفته است تصریح کرد: ایران اسلامی در رشد علوم و دانش در جایگاه ویژه‌ای در جهان قرار دارد به‌گونه‌ای که در المپیاد‌های علمی و جشنوارهای گوناگون شاهد نبوغ جوانان ایرانی هستیم.
n
nاستاندار بوشهر با قدردانی از تلاش مخترع بوشهری در ساخت ۱۴ دستگاه منحصر به‌فرد اضافه کرد: حمایت از مخترعین و مبتکرین در دستور کار مسئولان استان قرار دارد و این عزیزان مورد حمایت مادی و معنوی ویژه قرار می‌گیرند.
n
nحسنوند با اشاره به اینکه تولیدات این مخترع بوشهری پس از ثبت با حمایت‌های مادی به تولید انبوه می‌رسد خاطرنشان کرد: در نخستین قدم تلاش می‌کنیم پس از انجام مراحل اداری و قانونی، تمام خودروهای استانداری و ادارات وابسته به آن که به بیش از یک‌هزار دستگاه می‌رسد به سامانه دزدگیر هوشمند خودرو مجهز شوند.
n
nاستاندار بوشهر در باره سه اختراع دیگر که در حوزه شیلات است، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان استانداری بوشهر، شیلات و مخترع، ساز و کارهای لازم برای حمایت از این مخترع انجام می‌شود.
n
nوی همچنین از مسئولان خواست حمایت‌های لازم از مخترعان، مکتشفان و مبتکران در راستای شکوفا شدن استعدادهای آنان به‌عمل آید.
n
n14 اختراع به ثبت رسانده‌ام
n
nمحمدرضا روستا، مخترع بوشهری نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۴ اختراع را به ثبت سازمان ثبت اختراعات کشور رسانده، اظهار کرد: دزدگیر تمام هوشمند خودرو با تلاش بسیار زیادی ساخته شده است.
n
nوی با بیان اینکه این دزدگیر مشابه خارجی ندارد گفت: این دستگاه با نصب آن بر روی خودرو و اتصال آن به تلفن همراه، قادر است در هر شرایطی که خودرو مورد سرقت قرار گیرد در کوتاه‌ترین زمان به صاحب خودرو و تلفن ۱۱۰ پلیس تماس برقرار کند.
n
nاین مخترع بوشهری تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این دزدگیر هوشمند این است که می‌تواند به ۴ شماره تلفن همراه متصل شود و هنگام سرقت محل و مکانی که خورو مورد سرقت قرار می‌گیرد اعلام کند.
n
nروستا از اختراع ماهی‌گیر هوشمند خبر داد و گفت: این سامانه و دستگاه قادر است بدون دخالت شخص ماهیگیر، ماهی را صید و به شناور منتقل کند.
n
nوی از توریاب هوشمند هم گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های صیادان گم کردن تورهای خود در هنگام صید ماهی است این دستگاه قادر است تورهای صیادان که بر اثر طوفان و یا جزر و مد دریا جابجا می‌شود ردیابی و محل آنرا شناسایی کند.
n
nاین مخترع افزود: این اختراع ضمن اینکه در زیرساخت‌های زیست محیطی دریا موثر است در آرامش صیادان در گم نشدن تورهای ماهی‌گیری خود اثردارد.
n
nروستا همچنین از اختراع جی.پی.اس صیادی خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستگاه هوشمند که ویژه شناورهای صیادی است قادر است لنگرهای قایق‌های صیادی را به عمق مورد نظر و دلخواه هدایت و از وضعیت این لنگر اطلاع‌رسانی کند.
n
nمخترع بوشهری خواستار حمایت مسئولان استان بوشهر برای به تولید انبوه رساندن این دستگاه‌ها شد.

مطلب پیشنهادی:   کشف رقم جديد کلزا مقاوم به کم آبي

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!