rnrnrn
مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش: فرش دستباف ایرانی ثبت جهانی می‎شود

مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش: فرش دستباف ایرانی ثبت جهانی می‎شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش: فرش دستباف ایرانی ثبت جهانی می‎شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران گفت: مقدمات کار برای ثبت جهانی فرش دستباف در کشور صورت گرفته است.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید مهدی میرصالحی ظهر امروز در نخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۱، اظهار داشت: در ایران هیچ کالایی به ثبت جهانی نرسیده است و هم‌اکنون نخستین کالایی که در مرحله ثبت جهانی قرار گرفته فرش دستباف است.

n

nوی با اشاره به تولیدات فرش دستباف این استان، گفت: فرش بختیاری هویت‌دار است که این موضوع این فرش را از سایر فرش‌‎های استان و کشور متمایز می‌کند.

n

nمیرصالحی با بیان اینکه تاکنون فرش ایرانی را با وجود معروفیت‌های جهانی بسیار، نتوانستیم با یک نام و نشان ثبت جهانی شده به بازارها ارائه کنیم،خاطرنشان کرد: در این بستر برخورداری از یک برند جهانی بسیار مهم است.

n

nمدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ادامه داد: به‌منظور اینکه بتوانیم فرش کشور ثبت جهانی شود و کالاهایمان را در بازارهای جهانی با نام جهانی ارائه دهیم باید در گام نخست آن را به ثبت ملی برسانیم.

n

nوی افزود: ظرف یکی دو سال گذشته با برقراری تعاملات مثبت با سازمان جهانی و دعوت از اعضای این سازمان به کشور مقدمات کار برای ثبت جهانی شدن فرش صورت گرفته است، اما اجرایی شدن این طرح نیازمند یک عزم داخلی و ملی است، چراکه ثبت جهانی شدن کار ساده‌ای نیست.

n

nنخستین کمیته فرش استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۱ امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر گروه مالکیت معنوی مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره فرش استان، مدیران عامل تعاونی‌های فرش استان و جمعی دیگر از مدیران استانی در شهرکرد برگزار شد.

مطلب پیشنهادی:   مخترع جوان سیریکی رتبه‌ی اول جشنواره خوارزمی را کسب کرد

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!