rnrnrn
مسواک را گاز بگیرید تا دندانهایتان تمیز شود/ تمیزی دندانها ظرف ۶ ثانیه

مسواک را گاز بگیرید تا دندانهایتان تمیز شود/ تمیزی دندانها ظرف ۶ ثانیه

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مسواک را گاز بگیرید تا دندانهایتان تمیز شود/ تمیزی دندانها ظرف 6 ثانیهReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n
n

n
n

nبا چاپگرهای سه بعدی که می توانند مسواکهایی کاملا مطابق با وضعیت دهان و دندان هر فرد ارائه کنند، استفاده از مسواکهای برقی دیگر ضرورتی ندارد.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، در نگاه اول "Blizzident" مسواک تولید شده با چاپگر سه بعدی کمی شبیه به یک جفت دندان مصنوعی پشمالو است.

n

nسازندگان این مسواک اظهار داشتند که "Blizzident" می تواند دندانها را ظرف ۶ ثانیه کاملا تمیز کند اگرچه هنوز مطالعات مستقل بهره وری و کارآیی آن را تأیید نکرده است


————————————-

n.

n

n

n

nدندانپزشکان برای ساخت مسواک براساس دهان یک فرد اسکن دیجتالی از دندانهای وی تهیه می کنند. آنها برای ساخت این مسواک از این اسکن استفاده می کنند تا بهترین جایگاه ۶۰۰ سیخک مسواک را در نظر بگیرند، این جایگاه از طریق حرکات جویدن و گازگرفتن شبیه سازی شده مشخص می شود. این سیخکها شبیه سیخکهای مسواکهای عادی اما نرم تر است تا به سادگی زیر خط لثه فرو روند.

n

nسازندگان این مسواک با استفاده از چاپگر سه بعدی محصول نهایی را تولید کرده اند. اسکن دندانی تهیه شده یک طرح رایانه ای کمکی از مسواک تولید کرده و سپس آن را با استفاده از استریولیتوگرافی به یک شی سه بعدی تبدیل کردند. استریولیتوگرافی یکی از روش‌های مدل ‌سازی سه‌بعدی سریع است که صنعت نمونه ‌سازی سریع را متحول کرده است. در این روش پلاستیک مایع با یک لیزر مافوق بنفش شکل می گیرد و پس از آن سیخکها به شی متصل می شوند.

مطلب پیشنهادی:   مجموعه مقالات «مباحثی از مالکیت فکری»

n

nبرای مسواک زدن با این دستگاه فرد باید به سادگی آن را گاز گرفته و ظرف ۶ ثانیه دندانهایش تمیز می شود.

n

nاین مسواک فناورانه با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار فروش شده و براساس ادعای سازندگان خود به رغم قیمت بالا می تواند در هزینه های دندانپزشکی و زمانی که فرد برای مسواک دندانهای خود به کار می برد، صرفه جویی کند.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!