rnrnrn
معرفی کارآفرین معلول

معرفی کارآفرین معلول

  • کارشناس طرح های توجیهی و کسب و کار
  • |
  • 03 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



امروز کارآفرینی را می توان با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات تحریمی کشور به عنوان یکی از سخت ترین موضوعات شغلی معرفی کرد، کسی که علاوه بر خود می تواند برای عده ای از هم نوعان خود هم شغلی دست و پا کند و در این راه باید با فرایندهای پیچیده دستگاه ها و نهادهای مختلف، سیستم بانکی و بسیاری از موضوعات دیگر دست و پنجه نرم کند.حالا سختی این شرایط برای یک کارآفرین معلول دوچندان می شود اما سختکوشی و عزم مصمم یک کارآفرین معلول قزوینی نشان داده می توان با وجود معلولیت و سختی های فراوان کارآفرین شد.

داستان زندگی مهدی علی محمدی کارآفرین معلول قزوینی که ۳۸ سال سن دارد از یک اتفاق در یکی از  واحدهای صنعتی آغاز می شود.

 از چه دوره ای به این فکر کردید که می توانید کارآفرین باشید؟

در سال ۸۹ از طرف بهزیستی به مسابقات دوی ماراتن رفتم و در آن مسابقات مقام کسب کردم و از همانجا ارتباط من با بهزیستی بهتر و بیشتر شد و مدیرکل وقت بهزیستی من را حمایت کرد، تا اینکه در سال ۹۶ درخواست تسهیلات کردم که موفق به دریافت آن شدم و با ۲۰ میلیون تومان وام به کار دامپروری که شغل آبا و اجدادی بود، روی آوردم.

 بهزیستی در طول این هفت سال هزینه تحصیل و بیمه خدمات درمانی من را پرداخت می کرد، البته در موضوعاتی مانند توانمندسازی اقدامات کمرنگ بوده است.

سال ۹۶ با وامی که دریافت کردم ۱۸ گوسفند و یک اسب خریدم و به پرورش دام روی آوردم و به نوعی اصلاح نژاد کردم که خوشبختانه موفقیت آمیز بود و امروز دامداری ام دارای ۲۷۵ راس دام سبک و سه راس دام سنگین رسیده است.

مطلب پیشنهادی:   پرداخت بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در خراسان رضوی توسط صندوق کارآفرینی امید

در کنار این دامداری، چهار سال است که یک واحد تولیدی مصالح ساختمانی مانند بلوک، تیرچه و جدول را نیز فعال کرده ام.

علاوه بر اینها، یک استخر پرورش ماهی هم راه اندازی کرده ام که امکانات اولیه و بستر لازم فراهم شده و به دنبال یک فرد متخصص در این حوزه برای راه اندازی واحد پرورش ماهی هستم.

 

کارآفرین معلول قزوینی

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!