rnrnrn
ملکه اليزابت تلفن را اختراع کرد!

ملکه اليزابت تلفن را اختراع کرد!

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ملکه اليزابت تلفن را اختراع کرد!Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

نتيجه يک تحقيق نشان داده است که از هر ۱۰ کودک بريتانيايي، يکي فکر مي کند که ملکه بريتانيا تلفن را اختراع کرده است و برخي ديگر هم اين اختراع را متعلق به چارلز داروين يا نوئل ادموندز (مجري مشهور تلويزيون) مي دانند. در نتيجه ۱۰ درصد دانش آموزان بريتانيايي تصور مي كنند ملكه اليزابت دوم مخترع تلفن بوده و نه الكساندر گراهام بل!

n

 

n


————————————-

همچنين پنج درصد از ۱۰۰۰ دانش آموزي که دانسته ها و نظراتشان در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته، عقيده دارند که لوک اسکاي واکر (يکي از شخصيت هاي فيلم جنگ ستارگان) يا ريچارد برانسون (ماجراجو و تاجر مشهور) نخستين کسي بوده که بر کره ماه پا گذاشته است.

n

نتايج پژوهشي که براي موسسه «شهر دانش بيرمنگام» انجام شده، نشان مي دهد که ۶۰ درصد دانش آموزان ۹ و ۱۰ ساله گمان مي کنند که اسحق نيوتون آتش را کشف کرده است!

n

اما با وجود اين تصورات نادرست، اکثر بچه ها بردن يک جايزه نوبل علمي را به برنده شدن در معروف ترين مسابقه استعداد يابي موسيقي بريتانيا ترجيح مي دهند.

n

تحقيق مذکور که در مورد دانش آموزان مدارس ابتدايي و متوسطه بريتانيا انجام شده است، نشان مي دهد که اين دانش آموزان در مورد بعضي از مهمترين دستاوردهاي علمي بشر دچار نوعي سردرگمي هستند.

n

تنها کمتر از نيمي از پسرها (۴۹ درصد) مي دانستند که کشف جاذبه مهمترين دستاورد علمي نيوتون بوده است، در حالي که ۷۶ درصد دختران از اين موضوع اطلاع داشتند.

مطلب پیشنهادی:   معیارهای تشخیص و ارزیابی شرکت های دانش بنیان

n

بيش از يک سوم پسرها گفتند که نيوتون کاشف آتش بوده است در حالي که ۱۶ درصد از آنها گمان مي کردند که او اينترنت را اختراع يا منظومه شمسي يا قاره آمريکا را کشف کرده است.

n

۸۰ درصد پسرها به درستي الکساندر گراهام بل را به عنوان مخترع تلفن معرفي کردند در حالي که اين نسبت در مورد دخترها ۶۹ درصد بود.

n

دکتر پم وادل از «شهر دانش بيرمنگام» گفت: “برخي نتايج اين تحقيق خنده دار است اما نشان مي دهد که دانش آموزان آنطور که به چهره هاي سرشناس ورزش و موسيقي توجه و علاقه نشان مي دهند، به برجستگان علمي  توجه نمي كنند””.

n

به گفته خانم وادل نتايج تحقيق در عين حال نشان مي دهد که دانش آموزان مدارس ابتدايي واقعا به دانش علاقه مند هستند.

n

او گفت: “”در واقع حدود ۷۰ درصد از بچه هاي ۹ و ۱۰ ساله دلشان مي خواهد که به خاطر بردن يک جايزه نوبل علمي معروف شوند، اما اين نسبت در رده سني ۱۱ تا ۱۵ ساله ها تا ۳۳ درصد کاهش مي يابد””.

n

خانم وادل گفت که به نظر مي رسد بچه ها در مدرسه متوسطه علاقه خود را به دانش از دست مي دهند، بنابراين بايد براي علاقه‌مند کردن نوجوانان به دانش بيشتر تلاش کرد و شوق دوره کودکي را در آنها برانگيخت.

n

«شهر دانش بيرمنگام» موسسه اي است که براي گسترش دانش و تکنولوژي و بهره گرفتن از آن در بهبود وضعيت زندگي مردم بريتانيا فعاليت مي کند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!