rnrnrn
مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد

مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمسوول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع مکانیزم تهویه و تبرید طبیعی به نام این پارک خبر داد.

n

nبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،داود معروفیˈ گفت: این اختراع با عنوان ˈمکانیزم تهویه و تبرید طبیعی (گنبد خنک کننده)ˈ که به منظور خنک سازی محیط بدون استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر است با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان،ˈابراهیم باقری طالقانیˈ و ˈعلی بهارˈ انجام شده است


————————————-

n.

n

nوی افزود: امروزه خنک کردن فضاهای داخلی توسط کولرهای آبی، کولرهای گازی و اسپلیت و مواردی مشابه انجام می شود که هر کدام نیازمند صرف انرژی زیادی هستند، این در حالی است که ارزش و درجه اهمیت انرژی هر روز بیشتر جلوه می کند و مصرف بیش از حد انرژی های تجدید ناپذیر، دغدغه زیست محیطی و آسیب رسانی زندگی انسان به طبیعت و طراحی و توسعه پایدار، مفاهیمی هستند که تغییر در شیوه زندگی انسان را طلب می کنند.

n

nمعروفی گفت: این اختراع با بهره گیری از ویژگی های طبیعی و موجود، تهویه و تبرید طبیعی صورت می پذیرد و می تواند تا حد زیادی منجر به کاهش دما شود.

n

nوی افزود: نمونه سازی و آزمایش های انجام شده موید این ادعاست و طرح مورد نظر می تواند بر روی قسمتی از سقف نورگیرهای مرکزی ساختمان ها و یا بر روی کانال های مرکزی فضاهای معماری نصب و راه اندازی شده و به شیوه طبیعی باعث خنک شدن فضاهای داخلی شود.

مطلب پیشنهادی:   نحوه ثبت اختراع توسط سامانه تک

n

nهدف اصلی از طراحی این محصول، تولید به شیوه سنتی نبوده است و محصول مشابه می تواند به شیوه صنعتی، در ابعاد مختلف و با مواد جایگزین تولید شده و برای کاربرد در ساختارهای معماری عرضه شود.

n

nکاربرد وسیع این محصول باعث صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی در سطح کلان شده و درجه اهمیت کاربرد آن را مشخص می سازد

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!