rnrnrn
نشست تحلیل موضوعی مالکیت فکری برگزار شد

نشست تحلیل موضوعی مالکیت فکری برگزار شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



نشست تحلیل موضوعی مالکیت فکری برگزار شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nخبرگزاری رسا ـ نشست علمی تحلیل موضوعی مالکیت فکری با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا برگزار شد.

n

nبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تحلیل موضوعی مالکیت فکری عصر امروز، هفدهم اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ با حضور طلاب و فضلای حوزه در مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا برگزار شد.

n

nدر این مراسم حجت‌الاسلام امیر مباشر، محقق حوزوی گفت: فقه و حقوق از یک‌دیگر جدا نیستند و این خود سبب ایجاد مؤسسات مختلف در سطح کشور به ویژه شهر مقدس قم شده است.

n

nوی ادامه داد: مؤسساتی که در زمینه فقه و حقوق تأسیس شدند در مباحث مختلفی همانند اجتماعی، فرهنگی و حکومتی به پژوهش و تحقق می‌پردازند و در برخی مواقع این مؤسسات هم سو با دیگر مؤسسات فقه و اصول هستند.

n

n


————————————-

nحجت‌الاسلام مباشر با بیان این‌که پاسخ‌گویی به مسائل دینی بر عهده حوزه‌های علمیه است، بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید با برگزاری کرسی‌ها علمی مسائل روز و نیازهای مردم را شناسایی و پاسخ‌گوی آن‌ها باشند.

n

nوی افزود: در مدرسه خاتم‌الاوصیا افزون‌بر بحث درباره مسائل فقهی و اصولی نشست‌هایی در موضوعات مختلف برگزار می‌شود و این خود سبب پژوهش و بررسی درباره طرح‌های ارائه شده است.

n

nبراساس این گزارش در ادامه این مراسم دکتر محمود حکمت‌نیا، معاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: مالکیت فکری سبب می‌شود مخترعان به دنبال نیازهای مردم بوده، علم خود را پنهان نکرده و قدرت رقابت میان محققان ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   borzooheshmati@yahoo.com

n

nوی افزود: ساله گذشته در جهان بیش از ۱ میلیون و سیصد هزار اختراع در جهان ثبت ‌شد که سهم کشور ما در این تعداد 4 هزار و پانصد بود این در حالی است که یک شرکت خودروسازی حدود ۱۰هزار اختراع در صف دارد.

n

nمعاون پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که موضوع مالکیت فکری تکوینی است نه ذهنی، خاطرنشان کرد: موضوع مالکیت فکری ممنوعیت کپی برداری از اختراعات دیگران است و این برای کشورهایی که در خط تولید نیستند بسیار خطرناک است.

n

nوی ادامه داد: مالکیت فیزیکی تنها به دنبال ثروت اندوزی است ولی مالکیت معنوی به دنبال منع کردن تولید محصول ثبت شده است که این برای کشورهایی که به مرز تولید نرسیده‌اند بسیار خطرناک است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!