rnrnrn
واگذاری تجاری سازی سه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

واگذاری تجاری سازی سه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



واگذاری تجاری سازی سه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nنفت نیوز: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم واگذاری تجاری سازی سه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که نه تنها دانش فنی متانول را به دست آورده ایم بلکه با این قرارداد وارد مرحله صنعتی سازی هم می شویم.

n

n

n

n

n

n

n

n

n

nمهندس بیات با بیان اینکه امروز توانایی صادرات کاتالیست ها در کشور هم فراهم شده است، افزود: هم اکنون کاتالیست های تولید داخل در پتروشیمی های بندرامام، جم، امیرکبیر، مارون، فناوران و … با کیفیت برتر از نمونه های خارجی در حال استفاده هستند.
n
nوی  با بیان اینکه تجاری سازی دانش های فنی بومی، توسعه پایدار صنعت پتروشیمی را بیمه می کند افزود: با توسعه این دانش ها امیدواری برای تحقق اهداف چشم انداز صنعت پتروشیمی بیش از پیش افزایش یافته است.
n
nوی با بیان اینکه اکنون ۳۰ دانش فنی آماده واگذاری برای تجاری سازی است افزود: از سال ۸۸ بیش از ۶۰ دانش فنی تولید کاتالیست و مواد شیمیایی بومی و تعدادی از آنها هم تجاری شده است.


————————————-

nمدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن قدردانی از شرکت هایی که ریسک تجاری سازی دانش های فنی بومی را پذیرفتند از دولت و مجلس خواست مشوق های لازم برای این شرکت ها درنظر گرفته شود تا شرکت های بیشتری وارد عرصه تجاری سازی دانش های فنی بومی شوند.
n
nوی از آمادگی کشور برای فروش و واگذاری  دانش های فنی تجاری شده در داخل کشور خبر داد و افزود: هر کشوری که بخواهد می تواند این دانش های فنی را که از نمونه های اروپایی کیفیت بهتری دارند خریداری نماید.
n
n به گزارش نیپنا، در این مراسم قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید پروپیلن از متانول (PVM) و قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید متانول بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی کیمیاگران سامان سبزوار و قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید کاتالیست سنتز متانول بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت صدر شیمی امضا شد.
n
nبا امضای این قرارداد زمینه احداث یک واحد تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال فراهم می شود. این محصول یکی از مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی کشور است.
n
nهمچنین قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید متانول زمینه احداث یک واحد ۶۵۰ هزار تنی متانول را فراهم می کند.
n
nپیش از این، دانش فنی فرایند تولید پروپیلن از متانول برای هر مورد ۱۰ میلیون دلار و دانش فنی فرایند تولید متانول برای هر مورد ۳ میلیون یورو خریداری می شد که با بومی سازی این دانش ها در هر مورد استفاده از این دانش ها یا فروش آنها به کشورهای دیگر صرفه جویی ارزی یا درآمد ارزی نصیب کشور می شود.
n
nهمچنین با تجاری سازی دانش فنی تولید کاتالیست سنتز متانول چرخه دانش فنی متانول شامل فرایند تولید و کالیست مربوطه در کشور بومی سازی و منجر به صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون دلار می شود.

مطلب پیشنهادی:   استفاده آزمایشی از فناورانه ترین سطل زباله دنیا
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!