rnrnrn
پس از ساخت در اراک/ واگنهای حمل کانتینر تحویل ناوگان ریلی کشور شد/ اختراع برای بومی سازی تولید

پس از ساخت در اراک/ واگنهای حمل کانتینر تحویل ناوگان ریلی کشور شد/ اختراع برای بومی سازی تولید

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



پس از ساخت در اراک/ واگنهای حمل کانتینر تحویل ناوگان ریلی کشور شد/ اختراع برای بومی سازی تولیدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
nاختراع برای تولید

n

n

nمیری از ثبت اختراع در ساخت تجهیزات ریلی در این کارخانه خبر داد و افزود: واگن های جدید حمل بار ۲ ویژگی جدید دارند که پیش از این هم به عنوان اختراع ثبت شده است.

n

n

nوی گفت: سامانه کوپینگ اتوماتیک نخستین ویژگی در واگن های جدید است که سرعت بهره برداری را در مقایسه با نمونه خارجی افزایش می دهد

n

n

n.

n


————————————-

n

nمیری افزود: ویژگی دوم هم تغییر در محور واگن ها و کاهش آنها از ۲ محور به یک محور است که هزینه حمل بار را ۶۰ درصد کاهش می دهد

n

n.

n

n

nبه گزارش بازارخبر، مدیر کارخانه واگن پارس اراک گفت: سری نخست این واگن ها ۱۰ دستگاه واگن حمل کانتینر ۲ محوره با ظرفیت بارگیری هرکدام ۳۲ تن بار به یکی از شرکت های داخلی طرف قرارداد تحویل شد.

n

nمصطفی میری از توانمندی این شرکت گفت: شرکت واگن پارس اراک تنها تولید کننده تجهیزات ناوگان ریلی در کشور است و توان ساخت و تجهیز همه نوع واگن را دارد.

n

n

n

nعقد قرار داد ساخت با اختراع جدید

n

n

nمدیر کارخانه واگن پارس اراک گفت: البته اکنون از این نوع واگن باری، قرار داد ساخت ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز با شرکت های داخلی به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال منعقد شده که شهریور و مهر امسال ۵۰ دستگاه و تا پایان سال تعداد باقی مانده تحویل خریداران می شود و سری دوم قرارداد این شرکت ساخت ۲۰۳ دستگاه واگن مترو برای خط ۲ مترو تهران است که امروز ۷ دستگاه آن به خریدار تحویل شد. 

n

n

nوی اضافه کرد: این مرحله دوازدهمین مرحله تحویل این واگن ها است و در مجموع تاکنون ۸۴ دستگاه از واگن های مترو تحویل شده و بقیه هم خرداد ۹۱ تحویل خواهد شد.

n

n

nمیری ارزش این قراداد را ۲۰۰ میلیارد ریال و واگن های تولید شده را برابر با استانداردهای اتحادیه راه آهن های اروپا UIC اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی:   ساخت رایانه های کوچکتر از مورچه توسط یک محقق ایرانی
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!