rnrnrn
کسب نشان طلاي مخترع اروميه اي در مسابقات ژنو

کسب نشان طلاي مخترع اروميه اي در مسابقات ژنو

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



کسب نشان طلاي مخترع اروميه اي در مسابقات ژنوReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nارومیه / واحد مرکزی خبر / اجتماعی
n
nمخترع ارومیه ای در مسابقات اختراعات ژنو نشان طلا کسب کرد .
nرئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی امروز گفت : حامد عبدالله زاده مخترع ارومیه ای با اختراع ربات ورق زن برای معلولان جسمی مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
nآقای ولی زادگان افزود : رباتی که طراحی و ساخته شده، از قابلیت های ورق زدن یک صفحه به جلو، عقب و رفتن به شماره صفحه دلخواه برای معلولان برخوردار است


————————————-

n.
nوی اضافه کرد : این مخترع با آزمایشاتی روی ۱۰۰ نفر و دریافت سیگنال های مغزی هنگام ورق زدن کتاب توسط نوار مغزی و پردازش سیگنال های دریافتی از مغز به دستورهایی برای ورق زدن کتاب دست یافته و آنها را در حافظه ربات ذخیره کرد تا هر موقع سیگنالی از فرد معلول دریافت کرد، با توجه به آن سیگنال های ذخیره شده و دستورهای مختلف، عکس العمل خود را با ورق زدن کتاب نشان دهد.
nاین مخترع جوان هم گفت : ابتدا تعداد شماره های کتاب در ربات ذخیره می شود سپس فونت شماره های کتاب با عکسبرداری خودکار که در ربات تعبیه شده است، به حافظه ربات منتقل می شود و در نهایت یک هدبند الکتریکی، مکانیکی برای دریافت سیگنال های مغزی روی سر معلول قرار می گیرد و سیگنال دریافتی ورق زدن را برای پردازش به صورت بی سیم به ربات ارسال می کند تا عمل ورق زدن انجام پذیرد .
nآقای عبدالله زاده که دانشجوی سال آخر رشته مهندسی برق از دانشگاه امیرکبیر است ، تاکنون ۲ مقاله در مجلاتISI به چاپ رسانده و موفق به کسب نشان طلای مسابقات جهانی ژنو سوئیس در۱۰ تا ۱۴ آوریل ۲۰۱۳ شد .
nاز جمله دیگر افتخارات این مخترع جوان ارومیه ای می توان به کسب نشان طلای مسابقات جهانی ایتکس مالزی ، نشان ویژه جوانترین مخترع آسیا ، نشان نقره مسابقات جهانی کرواسی و نشان نقره مسابقات جهانی تایوان در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:   تحلیل عملکرد توربین‌های گازی در دانشگاه علم و صنعت

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!