rnrnrn
کمک به دانشجویان پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ایاز جمله احکام بودجه امسال است.

کمک به دانشجویان پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ایاز جمله احکام بودجه امسال است.

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



کمک به دانشجویان پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ایاز جمله احکام بودجه امسال است.Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nیک ‌موافق کلیات لایحه بودجه ۹۱ گفت که شاه‌بیت بودجه ۹۱ در حوزه علم و فناوری است.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی کریمی ‌فیروزجایی نماینده بابل در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در ادامه بررسی کلیات بودجه 91 به عنوان موافق کلیات لایحه ‌‌در واکنش به اظهارات طاهرخانی مبنی بر رای ندادن به بودجه و اینکه در مجلس نهم این کار صورت گیرد، اظهار داشت: باید دانست که مجلس نهم طی یک و دو ماه اول در پی شکل‌گیری خود است و کشور بدون بودجه خواهد ماند.

n

nاین موافق کلیات لایحه بودجه با تاکید بر اینکه نمایندگان حتما به کلیات لایحه رای دهند، تصریح کرد: البته موافقت‌ها با جهت‌گیری‌ و سوء‌گیری‌های اساسی در بودجه است چراکه هم اشکالاتی در لایحه دولت و هم چکش‌کاری‌هایی که در کمیسیون ترکیب شکل گرفت، موجود است که در صحن علنی اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.

n

nوی بر همین اساس بیت‌الغزل گزارش کمیسیون را الحاقیه بند 27 دانست و گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمیسیون تلفیق بسیار دقیق به بخش‌های مختلف همچون کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بقیه موارد توجه کرده و در قالب چند بند فرصت ۵ ساله‌ای که به سرمایه‌گذاران بخش صنعت، تولید و کشاورزی و معدن داده شده بانک‌ها باید به سرمایه‌گذاران فرصت دهند.

n

nکریمی فیروزجایی با تاکید بر اینکه وزارت نفت موظف است سوخت مایع آنها را تا زمانی که گازرسانی انجام نشده به عمل آورد، افزود: در بخش کشاورزی گنجانده شده که کالاهای کشاورزی از قبیل کود، سم و بقیه موارد با قیمت غیر‌یارانه در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی:   چگونه حقوق مالكيتي خود را دريابيم

n

nاین موافق کلیات لایحه بودجه ادامه داد: در همین راستا به صدا و سیما تکلیف کردیم که از محل منابع داخلی خود برای فرهنگ سازی مصرف کالاهای تولید داخلی اقداماتی را انجام دهد؛ از این رو مجموعه این پیشنهادات و مصوباتی که در گزارش کمیسیون تلفیق است، به اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در پایان سال ما را رهنمون می‌کند. 

n

nوی همچنین به کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۱ اتفاقاتی که رخ داده در مقایسه با سال گذشته توجه به حوزه علم و فناوری و تحقیقات توجه قابل ملاحظه‌ای است. 

n

nکریمی فیروزجایی افزود: برای اولین بار سرفصلی تحت عنوان مقاوم سازی دانشگاه‌های کشور ۶۰۰ میلیارد تومان را کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده که خود مخالفین نیز تاکید داشتند که اساس توسعه کشور از دانشگاه‌هاست. 

n

nموافق کلیات لایحه بودجه سال ۹۱ اظهار داشت: سال ۹۰ رقمی را برای کمک به دانشگاه ممتاز داشتیم و امسال پیشنهاد شده که به مناطق کمتر توسعه یافته نیز کمک‌هایی صورت گیرد.

n

nوی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و پرورش علاوه بر رقمی که برای مقاوم سازی مدارس داشتیم امسال برای هوشمند سازی بودجه پیشنهاد شده است، گفت: برای تجهیز هنرستان‌های کشور که یکی از مسائل مهم به شمار می‌رود، امسال این امر صورت گرفته است.

n

nکریمی فیروزجایی گفت: امسال ۱۷۰ میلیارد تومان برای صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شد و همان بندی که در بودجه سال ۹۰ گنجانده شده بود، امسال نیز لحاظ شد که مجموعه صندوق رفاه دانشجویان مطالباتی که در گذشته دارد، ۵۰ درصد از آنها به عنوان کمک به صندوق چه در وزارت علوم و چه در وزارت بهداشت انجام شود تا به افراد بی بضاعت و تحصیل آنها کمک شود.

مطلب پیشنهادی:   رتبه اول جشنواره حرکت از آن دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی شد

n

nاین موافق کلیات بودجه ۹۱ یادآور شد: کمک به حوزه پژوهش‌های بنیادی به ویژه در حوزه سلول‌های بنیادی کمک به دانشجویان پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اختصاص رقمی برای معافیت ایثارگران از پرداخت شهریه و تکلیفی که به دستگاه‌ها اجرایی شده مبنی بر اینکه نیم درصد از اعتبارات خود را برای پژوهش به کار گیرند، از جمله احکام بودجه امسال است.

n

nوی بر همین اساس شاه بیت بودجه را در حوزه علم و فناوری دانست و یادآور شد: در برخی از بند‌ها که دولت پیشنهاداتی داد و کمیسیون تلفیق آن را تایید کرده موضوع گازرسانی به روستاها و شهرها‌ست که کمک بانک‌ها در این زمینه در لایحه بودجه گنجانده شده است.

n

nکریمی فیروزجایی با بیان اینکه در حوزه روستایی و کشاورزی پیشنهاد شده برای تسریع در احداث آب بندان‌ها و توسعه و تکمیلی شبکه آبیاری کشور نیز ۸۵ درصد اعتبار این پروژه‌ها به صورت کمک بلاعوض پیش بینی شود، ‌افزود: اعتباری برای باز نشستگان در نظر گرفته شده که بتوانند برای دریافت به موقع عیدی خود و حقوق عائله‌مندی ساماندهی شود و به موقع این اعتبار به آنها پرداخت شود.

n

nوی همچنین به توجه به کمیته امداد و بهزیستی در خصوص تغییر و تحول افراد تحت پوششان اشاره و یادآور شد: در ماده الحاقی ۱۷ که در حوزه فرهنگ و ورزش تصمیمات خوبی انجام شده و نیم درصد بودجه مصوبه دستگاه‌های ملی و استانی به فعالیت‌های قرآنی، اهل بیت و حجاب و عفاف اختصاص خواهد داشت.

n

nکریمی فیروز جایی گفت: در همین نیم درصد ۳۰ درصد مربوط به روستاهای کشور است. همچنین از یک درصد بودجه دستگاه‌ها ۳۰ درصد برای ورزش روستایی، 5 درصد برای ورزش پایگاه‌های مقاومت بسیج و ۲۰ درصد برای ورزش دانش آموزی که ورزش مادر است قرار داده شده است. 

مطلب پیشنهادی:   مخترع آملی فیوز هوشمند محافظ ساخت

n

nاین موافق بودجه ۹۱ به الحاقی ۲۷ و توجه به ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس دچار سانحه شدند اما مدارک بالینی که آن سانحه را تایید کند وجود نداشت، از این رو راه آنها را باز کردیم تا بتوانند با تایید کمیسیون‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازی آنها تایید شود تا از حقوق‌شان بهره‌مند شوند.  

n

nوی در پایان به سیاست‌گذاری در ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم ‌که جهت‌گیری آن عمدتا به مناطق محروم و روستاهاست، اشاره کرد.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!