rnrnrn
یک محقق جوان ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه «محرک الکتریکی ماهیچه و عصب» شد

یک محقق جوان ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه «محرک الکتریکی ماهیچه و عصب» شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



یک محقق جوان ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه «محرک الکتریکی ماهیچه و عصب» شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

nامید ابراهیمی ، کارشناس مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) دانشگاه صنعتی سهند آذربایجان‌شرقی درباره این دستگاه به خبرنگار ایسنا گفت: هدف از این تحقیق، طراحی یک دستگاه پر مصرف با کارآیی در تمامی مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی بود. در همین راستا پس از مطالعه و تحقیق فراوان که در دو زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به مدت دو سال به طول انجامید، دستگاه «محرک الکتریکی ماهیچه و عصب» طراحی، تولید و جهت ثبت اختراع معرفی شد


————————————-

n.

n

n

nوی افزود: دستگاه مذکور در تمامی مراکز فیزیوتراپی، توانبخشی، بیمارستان‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، جهت بهبود وضعیت جسمانی انواع بیماران و ورزشکاران قابل استفاده است.

n

n

nمخترع جوان آستارایی به کسب دو تاییدیه و گواهینامه ثبت اختراع در سال ۱۳۹۰ برای این دستگاه اشاره کرد و گفت: دکتر عباس سلطانی، استادیار دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پس از بررسی و انجام تست‌های لازم و نیز پس از صدور تاییدیه نخست، این طرح را به معاونت آموزشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز جهت صدور معرفی نامه و تاییدیه دوم معرفی کرد.

n

n

nوی اضافه کرد: پس از تاییدیه دانشکده توانبخشی تبریز، این اختراع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

n

n

nابراهیمی گفت: این دستگاه قابلیت استفاده در شرایط خاص برای افرادی ویژه را دارد و جهت تولید انبوه، معرفی به کارخانه‌های معتبر در اولویت است که امیدوارم با حمایت‌های مسئولان شاهد تحقق آن باشیم.

مطلب پیشنهادی:   ثبت اختراع جدید گوگل برای ساخت ارتش رباتیک

n

n

nوی توضیح داد: قیمت مشابه خارجی این دستگاه که قابلیت‌های پایین‌تری دارد، ۶۰ تا ۷۰ میلیون ریال است که در صورت تولید انبوه دستگاه در داخل کشور، ضمن جلوگیری از خروج ارز، می‌توان دستگاه را با قیمتی در حدود ۱۰ میلیون ریال در اختیار هموطنان قرار داده و شرایط را برای صادرات آن مهیا کرد.

n

n

nبه گفته ابراهیمی مهمترین ویژگی این دستگاه، تولید ۱۰۰ درصد قطعات آن در داخل کشور است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!