rnrnrn
۵ نشست تخصصي و راهبردي با حضور۱۲۰۰نخبه و مسئولان سه شنبه برگزارمي شود

۵ نشست تخصصي و راهبردي با حضور۱۲۰۰نخبه و مسئولان سه شنبه برگزارمي شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



۵ نشست تخصصي و راهبردي با حضور۱۲۰۰نخبه و مسئولان سه شنبه برگزارمي شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

تعداد نخبگان تحت پوشش بنياد ملي نخبگان به ۱۰ هزار نفر رسيده که نسبت به سال گذشته افزايش ۲ برابري داشته است. دکتر نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد نخبگان روز گذشته در نشستي خبري ضمن اعلام اين مطلب هم چنين از برگزاري يکي از مهم ترين رويداد هاي علمي کشور طي روزهاي ۱۳ و ۱۴ مهرماه خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ نخبه در جريان اين گردهمايي با برگزاري ۵ نشست تخصصي علمي و راهبردي به همراه مسئولان کشوري به گفت وگو و تبادل نظر مي پردازند. اين نخبگان علمي در دومين روز همايش از محضر رهبر معظم انقلاب کسب فيض خواهند کرد که در اين ديدار تعدادي از نخبگان جوان نيز نظرات خود را ارائه خواهند کرد. وي افزود: چهارمين گردهمايي بزرگ نخبگان کشور هم زمان با آغاز چهارمين سال فعاليت بنياد ملي نخبگان برگزار مي شود.

n


————————————-

n


n

n

nتمام دفاتر استاني بنياد نخبگان تا پايان سال افتتاح مي شودn

n

وي با بيان اين که طي يک سال گذشته تعداد نخبگان تحت پوشش بنياد ملي نخبگان ۲ برابر شده است، گفت: در سال گذشته تنها ۴ دفتر استاني بنياد ملي نخبگان افتتاح شده بود اما طي يک سال گذشته ۱۵ دفتر ديگر افتتاح شده و هم اکنون ۱۹ دفتر استاني اين بنياد فعال است. وي اضافه کرد: تا پايان سال ۱۱ دفتر استاني نخبگان در کشور راه اندازي مي شود که به اين ترتيب تمامي دفاتر استاني بنياد نخبگان راه اندازي خواهد شد. وي با بيان اين که محور چهارمين گردهمايي بزرگ نخبگان، تبادل ايده و مفاهمه بين استعدادهاي برتر و نخبگان با مسئولان کشوري است، تصريح کرد: در اين همايش ۵ نشست تخصصي با موضوعات «بنياد ملي نخبگان، اهداف، شيوه ها و عملکردها»، «نقد و بررسي نظام ارزيابي علمي در دانشگاه ها» ، «نخبگان و نهضت آزاد انديشي» ،«نخبگان و فرصت آفريني و توليد ثروت از علم و تحقيقات دانشگاهي» و «نقش نخبگان در نهضت توليد علم» برگزار مي شود. وي تصريح کرد: علاوه بر اين در قالب ۵ محور نيز ۵ سخنراني در روز اول نشست با موضوعات «تحصيل، اشتغال و زندگي در خارج از کشور»، «نخبگان و رسانه » و «کلان نگري در حوزه علوم» ارائه مي شود. سلطانخواه هم چنين از ارائه گزارشي درباره نحوه اجراي مصوبات دولت در زمينه ايجاد تسهيلات براي نخبگان در اين گردهمايي خبر داد و گفت: طبق بررسي هاي انجام شده، در حال حاضر ۱۳ دستگاه دولتي دستورالعمل اجرايي آيين نامه تسهيل دسترسي نوآوران به خدمات علمي و فني و آزمايشگاهي کشور را به واحدهاي سازماني خود ابلاغ کرده اند. وي ادامه داد: وزارت خانه هاي اقتصاد، نيرو، صنايع، دفاع، جهاد، ارشاد، ارتباطات، بهداشت، علوم و سازمان هاي مهم از جمله سازمان انرژي اتمي، سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي، سازمان استاندارد، پست و گمرک از جمله دستگاه هايي هستند که آيين نامه تسهيل دسترسي نوآوران به خدمات علمي و فني و آزمايشگاهي کشور را به واحدهاي خود ابلاغ کرده اند.

مطلب پیشنهادی:   پاسخ

n


n

n۱۵۰ نخبه وام مسکن دريافت کرده اندn

n

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اين که تاکنون ۸۰۷ نفر از نخبگان واجد شرايط براي دريافت وام به بانک هاي مختلف معرفي شده  اند، تصريح کرد: از اين بين ۱۵۰ نفر وام خود را دريافت کرده و ۶۵۰ نخبه نيز در مسير دريافت وام قرار دارند.

n

وي با اشاره به اجرايي شدن تفاهم نامه شرکت هاي تعاوني دانش بنيان تصريح کرد: جزئيات اجراي اين تفاهم نامه در چهارمين گردهمايي نخبگان اعلام خواهد شد. وي هم چنين با اشاره به لايحه شرکت هاي دانش بنيان و تجاري سازي اختراعات افزود: خوشبختانه اين لايحه به تصويب رسيد و اميدواريم با اجراي آن و حمايت از دستاوردهاي نخبگان بتوانيم به بحث تبديل علم به ثروت در جامعه جامه عمل بپوشانيم. دکتر سلطانخواه هم چنين با اشاره به برنامه ديدار نخبگان با مقام معظم رهبري و رئيس جمهور در دومين روز همايش ملي نخبگان تصريح کرد: در جريان اين ديدار نخبگان نتايج نشست هاي تخصصي خود را در حضور مقام معظم رهبري ارائه خواهند کرد.

n

منبع : روزنامه خراسان

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!