rnrnrn
۵۲۲۶ قطعه در شرکت نفت آغاجاری بومی سازی شد

۵۲۲۶ قطعه در شرکت نفت آغاجاری بومی سازی شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



5226 قطعه در شرکت نفت آغاجاری بومی سازی شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در راستای بومی سازی تولیدات صنعت نفت، در سال ۱۳۹۰ حدود پنج هزار و ۲۲۶ قلم قطعات مورد نیاز این شرکت بومی سازی شد.

————————————-

n
nبیژن خدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال قبل و در راستای بومی سازی در صنعت نفت که تقریبا از اول پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده اقلام فراوانی که مورد نیاز این شرکت برای تولید و استخراج نفت بوده بومی سازی شده است.
nوی افزود: تولید این اقلام که توسط شرکتهای ایران تولید شده و پیش از این از سوی شرکتهای خارجی تامین می شد باعث شد، ۱۶میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای این شرکت به همراه داشته است.
n
nخدری تصریح کرد: قیمت تمام شده این قطعات حدود ۱۰ میلیارد ریال بوده است که توسط شرکتهای داخلی تامین شد در حالیکه تامین این اقلام از سوی شرکتهای خارجی بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای این شرکت هزینه دارد.
n
nمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تاکید کرد: در کنار این صرفه اقتصادی، این موارد باعث رونق و ایجاد اشتغال در شرکتهای تولیدی داخل کشور شده است.
n
nخدری افزود: همچنین با این کار، عملیات تولید، استخراج و صادرات نفت از این شرکت به علت تحریمهای صورت گرفته علیه صنعت نفت هیچ ضربه ای متحمل نشده است و این کار در نهایت باعث خودکفایی در این شرکت شده است.
n
nمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تاکید کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی نامگذاری شده نیز این شرکت قصد دارد شتاب بیشتری به بومی سازی فعالیتهای و اقلام مورد نیاز خود ببخشد بر همین استس امسال با حمایتهای صورت گرفته از کارکنان این شرکت در شورای مشارکت و همیاری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، برخی از آنها موفق شده اند اقدامات و ابتکارات خوبی از خود به نمایش بگذارند.
n
nوی افزود: در همین راستا و با توجه به توانمندیهای بالای تعمیرات ابزار دقیق این شرکت بر اساس نیاز کارخانه به سیستمی ایمن برای روشن کردن مشعل کوره های موجود در کارخانه های گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، کارکنان این بخش اقدام به ساخت دستگاه جرقه زنی برقی( سامانه جرفه زن) که تاکنون هیچ نمونه مشابه داخلی و خارجی آن وجود ندارد و به عنوان یک اختراع نیز به ثبت رسیده است، کردند.
n
nخدری تصریح کرد: پیش از ساخت دستگاه جرقه زنی برقی، این کوره ها به روشهای سنتی و که با خطرات فراوانی همراه بود انجام می شد ولی با ساخت این دستگاه و در سرویس قرار گرفتن آن مشکلات مطروحه برطرف شد.
n
nمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  عنوان کرد: این دستگاه هم اکنون مورد تقاضای سایر شرکتهای و واحدهای صنعت نفت کشور نیز قرار دارد.
n
nشرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه، راهبری عملیات تولید از هشت میدان نفتی (آغاجاری، کرنج، پرنج، پارسی، رامشیر، رگ سفید۱، پازنان۱ و مارون) را عهده دار است.

مطلب پیشنهادی:   هواپیمایی خورشیدی

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۵۸:۳۰’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!