همایش مدرسه‌ بهاری علوم بین رشته‌ای با محوریت نانو برگزار شد

nنخستین همایش مدرسه‌ بهاری علوم بین رشته‌ای با محوریت علوم و فناوری نانو در دانشگاه شیراز برگزار شد.

n

nبه گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر محسن سروری، دبیر علمی همایش، هدف از برگزاری این مدرسه‌ بهاری را، ارتقای سطح علمی دانشجویان استان فارس در زمینه‌ی نانوتکنولوژی و آماده‌سازی آن‌ها برای شرکت در سومین دوره‌ی مسابقات ملی فناوری نانو عنوان کرد.

n

nوی افزود: مفاهیم پایه و نانو ساختارها، روش‌های سنتز نانو مواد، روش‌های شناسایی و آنالیز مواد، کاربردهای فناوری نانو، نانوپزشکی و نانوبیوتکنولوژی، مبانی ثبت اختراع و مالکیت فکری از سرفصل‌های نخستین همایش مدرسه‌ بهاری علوم بین رشته‌ای بود.

n

nاین برنامه به مدت چهار روز در سالن صدری دانشکده‌ی مهندسی ترتیب یافت و حدود 140 دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان فارس در آن شرکت کردند


————————————-

n.

n

nسومین دوره‌ی مسابقات ملی فناوری نانو، 27 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. انجمن علمی دانشجویی علوم و فناوری نانوی دانشگاه شیراز سال گذشته موفق شد رتبه‌ی نخست کشوری دومین مسابقه‌ی دانشجویی فناوری نانو را در امتیاز میانگین از آن خود کند.

n

n

nهمچنین بر اساس ترازبندی ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن علمی دانشجویی علوم و فناوری نانوی دانشگاه شیراز به عنوان تنها گروه دانشجویی کشور توانست تراز الف را کسب کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *