rnrnrn
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نام، علامت تجاری یا بهعبارتدیگر برند تجاری یک شرکت، موسسه و…. را دیده و جذب آن شده باشید. ما در اینجا قصد بیان کردن ویژگی های یک برند خوب را داریم.
نام و علامت تجاری یعنی هر نشان قابل رویتی(نام، عبارت، علامت، یا ترکیبی از آنها) که مشخصکنندهٔ کالا یا خدمات یک شخص یا شرکت باشد و باعث تمایز آن با دیگران شود
برند یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی خاص است و نمادیست که هدف آن فروش کالاها یا ارائه خدمات برای مشتریان میباشد. اما این مهمترین هدف یک شرکت از انتخاب یک برند نیست بلکه یک برند نمایانگر ارزش و رشد کسبوکار و کیفیت محصولات و خدمات و همراه داشتن کارمندان خلاق و مستعد است و میتوان گفت یک برند حاصل تلاش و اعتماد خریداران به علامت تجاری یک شرکت است. برند ثبت نمیشود بلکه ساخته میشود
اما در خصوص تفاوت برند و نام تجاری باید گفت که یک برند ترکیبی ازخواص و ویژگیهای ملموس و ناملموس است که درقالب یک نام یا علامت تجاری به بازار معرفی میشود و اگر به درستی مدیریت شود، میتواند دارای ارزش و نفوذ باشد.
برند تنها یک نام نیست، بلکه مجموعهای ازعوامل و اقدامات مختلف (کیفیت محصول، خدمات پس از فروش، برخورد فروشنده و یا اپراتور مرکز تماس، بسته بندی، تبلیغات و …)که درنهایت به شکلگیری یک برند میانجامد.
به عبارتی دیگر؛ برندينگ مثل كاشت يك دانه گردو است كه سالها بايد در انتظار تناوري درخت و ثمردهي آن بود که مستلزم سالها گذر زمان است تا به بار بنشيند، تا یک علامت یا نام تجاری به یک برند تبدیل شود
جهت ثبت برند و مشاوره رایگان کنارتان هستیم، با ما تماس بگیرید.
یک برند خوب دارای ویژگی هایی میباشد که با توجه به کسب و کار، نوع کالا یا خدمت و… متفاوت است اما به صورت کلی میتوان ویژگی ها یک برند خوب را اینگونه برشمرد:
جهت ثبت برند و مشاوره رایگان کنارتان هستیم، با ما تماس بگیرید.
علاوه بر ویژگی های یک نام و نشان تجاری خوب ما باید به دنبال معرفی و شناساندن این نام و تبدیل آن به برند باشیم که بخشی از این اقدامات در گام های زیر مشهود است:
در این مورد میتوان گفت یک برند خوب باید نیازها و انتظارات مشتریان خود را برآورده کند زیرا هر برندی یک سری مشتریان ثابت و غیرثابت دارد که تمام تلاش خود را باید برای راضی نگهداشتن آنها انجام دهد.
برای منحصربهفرد بودن نباید حتماً اسم عجیب غریبی انتخاب کرد اما اینکه یک برند را بتوان از سایر برندها متمایز نمود حتماً باید اصل منحصربهفرد بودن را رعایت کرد بهطور مثال دیور یک برند شناختهشده و خلاق و با تولید محصولاتی منحصربهفرد جایگاه خود را روزبهروز ارتقا میدهد.
اگر بدون انگیزه و اشتیاق کافی یک برند را انتخاب کنید برای ادامه مسیر درصورتیکه برند انتخابشده مناسب و مطابق میل نباشد باعث ایجاد تردیدهایی در ادامه کسبوکار خواهد شد
ثبات و پایداری در کیفیت باعث ماندگاری و افزایش مشتریان یک برند میشود. لذا چون فضای رقابتی بین برندها زیاد است با کاهش کیفیت، با از دست دادن مشتریان مواجه خواهیم شد
برای برند شدن حتماً باید شرکت دارای یک تیم با روحیه رقابتی باشد و این رقابت باید بین اعضای شرکت انجام پذیرد تا آنها برای افزایش مشتریان یا توسعه و بهبود خدمات و دیگر بخش های شرکت، به دنبال رقابت با یکدیگر باشند
این امر کاملاً بستگی به تبلیغات خوب و شناساندن محصولات باکیفیت و مرغوب به مشتریان دارد.
در هر برند اگر مدیریتی صحیح در پشت آن باشد، در مسیری که قدم میگذارد، با تاکتیکها و استراتژیهای جدید میتواند به اهداف کوتاهمدت و بلندمدت شرکت برسد