rnrnrn
آغاز تجاری سازی علوم انسانی با دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه

آغاز تجاری سازی علوم انسانی با دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آغاز تجاری سازی علوم انسانی با دانشگاه ها و حوزه‌های علمیهReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

حوزه فرهنگ می تواند درآمدزا باشد، مقابل تهاجم فرهنگی را بگیرد و صادرات فرهنگی نیز داشته باشد، تجربه‌ای که آمریکا با هالیوود، ژاپن با انیمیشن و کره با سریال‌ها داشته است.

n


————————————-

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدحسین سجادی نیری ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز رشد هنر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: در گام اول برای پیاه کردن طرح تجاری سازی علوم انسانی، با یکی از دانشگاه های علوم انسانی به صورت پایلوت تفاهم نامه منعقد شده است.

n

وی بیان داشت: حوزه فرهنگ همیشه هزینه بردار بوده است وبر خلاف اینکه هزینه های زیادی صرف آن می کردیم اما به نتیجه مطلوب نمی رسیدیم در صورتی که می توانست یک منبع درآمدزای خوبی باشد.

n

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ می تواند درآمدزا باشد، مقابل تهاجم فرهنگی را بگیرد و صادرات فرهنگی نیز داشته باشد، تجربه‌ای که آمریکا با هالیوود، ژاپن با انیمیشن و کره با سریال‌ها داشته است.

n

وی با بیان اینکه در حوزه هنری ۶ حوزه صنایع فرهنگی است را برای پیاده کردن طرح دانش بنیان و آغاز تجاری سازی انتخاب کردیم و اظهار داشت: رشته‌هایی مانند انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و جلوه‌های ویژه سینمایی برای ثبت دانش‌ بنیان شدن فرآیند راحت‌ تری دارند اما بقیه حوزه‌ها نیز در اولویت ما است.

n

سجادی نیری به ایجاد مراکز رشدی برای صنایع حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: بدنبال راه اندازی این مراکز، هسته‌ های اولیه را تبدیل به شرکت کرده و بعد از تبدیل‌شدن به شرکت، فرآیندهای دیگری در قالب پارک‌ها و فرآیند تجاری‌ سازی را طی کنند که البته اکنون آیین‌ نامه‌های ما در این حوزه وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:   درمان بیماری ام.اس با داروی مخترع دشتستانی بیمار فلج پس از 17 سال روی پای خود ایستاد

n

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ شرکت دانش‌ بنیان حوزه صنایع فرهنگی ثبت و احراز صلاحیت شدند، تصریح کرد: تعداد درخواست در این حوزه بیشتر بوده که در حال تلاش برای تسریع این موضوع هستیم و این شرکت‌ها در قالب مرکز رشد هنر، صنایع فرهنگی و یا صنایع نرم در حال راه‌اندازی هستند.

n

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!