rnrnrn
آ.اِر.دِ: مخترع آلماني يک «دوچرخه قايقي» اختراع کرد

آ.اِر.دِ: مخترع آلماني يک «دوچرخه قايقي» اختراع کرد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آ.اِر.دِ: مخترع آلماني يک «دوچرخه قايقي» اختراع کردReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nیک مخترع آلمانی یک «دوچرخه قایقی» اختراع کرد.
nبه گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ»، رافائل کانفورا، مخترع آلمانی با این دوچرخه کوهستان سبک که بویژه امکان شناوری بر عرض رودخانه های حومه شهرها را نیز دارد، براحتی قادر است به سفرهای گردشگری کوهستانی- دریایی اش ادامه دهد.
nکامیلو رودریگوئز، گزارشگر این برنامه افزود: برای انجام عملیات تبدیل این دوچرخه به یک قایق کوچک و سبک به سه ساک نصب شده در بخش انتهایی این دوچرخه نیاز است. کانفورا بعد از برعکس کردن دوچرخه و قرارد دادن آن بر روی زمین، چرخ عقب را از محل خود، خارج و سپس یک دستگاه محرکه مستطیل مانند را در محل چرخ، متصل کرد. حرکت مکانیکی این دستگاه از طریق زنجیر چرخ پدال دوچرخه و یک پروانه پلاستیکی کوچک انجام می شود.


————————————-

nپس از آن با نصب یکسری اتصالات فلزی، شاسی این قایق تفریحی کوچک تشکیل می شود. بعد از اتصال دو تیوپ پلاستیکی باد شده به محلهای مربوط، یک پره پلاستیکی که حکم فرمان یا سکان قایق را بازی می کند به چرخ جلویی دوچرخه متصل می شود. این گزارش با بیان اینکه نصب تمامی این اتصالات به «دوچرخه قایقی» ظرف ده دقیقه صورت می گیرد، اضافه کرد: بعد از این مرحله، تنها کافی است قایق را به آرامی در لبه ساحل قرار دهیم و با قراردادن پاها بر روی تیوپهای پلاستیکی، روی زین دوچرخه بنشینیم و شروع به رکاب زدن کنیم. مخترع این دستگاه با بیان اینکه حرکت با این ماشین ساده آبی-خاکی بسیار نرم و انعطاف پذیر است، افزود: برای اطمینان از حفظ تعادل این ماشین از قایقهای موتوری تندرو کمک گرفتیم تا از متعادل بودنش اطمینان حاصل کنیم. دوچرخه قایقی توانست بخوبی تعادل خود را بر روی آب حفظ کند. حتی قرارگیری راکب دوچرخه بر روی یکی از تیوپها نیز نتوانست این ماشین را از تعادل پایداری که دارد خارج کند. بعد از رسیدن به آنسوی ساحل، بار دیگر دوچرخه به حالت عادی اش برگردانده و در مرحله آخر، پانزده کیلو وسائل تبدیل دوچرخه به قایق در همان سه ساک عقبی دوچرخه جاسازی می شود و حالا رافائل کانفورا بار دیگر به سفر زمینی خود ادامه می دهد.

مطلب پیشنهادی:   عرضه چشم بیونیک برای نابینایان/ تشخیص رنگ ها و چهره ها

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!