rnrnrn
رئیس سازمان ثبت و اسناد: تعداد ۵۲ هزار و ۹۷۴ اختراع در ۱۴ سال اخیر ثبت شده است

رئیس سازمان ثبت و اسناد: تعداد ۵۲ هزار و ۹۷۴ اختراع در ۱۴ سال اخیر ثبت شده است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



رئیس سازمان ثبت و اسناد: تعداد 52 هزار و 974 اختراع در 14 سال اخیر ثبت شده استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈاحمد تویسرکانیˈروز چهارشنبه در همایش ضمانت اجرای حقوق مالکیت صنعتی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران، افزود: ثبت اختراع به نوعی حمایت از نوآوری ها است زیرا تعداد نوآوری ها در کشورهای مختلف میزان توسعه یافتگی آن را نشان می دهد.
n
nوی با بیان آنکه ثبت اختراع در آمریکا طی سال ۱۹۳۷ تا ۲۰۱۱ رشد صد درصدی داشته، اظهار داشت: کشور چین نیز در این سال ها رشد ۳۳ برابری ثبت اختراعات را داشته به طوری که این امر سبب رشد و توسعه یافتگی آن در این مدت شده است.
n
nتویسرکانی گفت: حرکت به سمت جهانی پویا که نسل آینده در آن رشد خواهد کرد به دغدغه اصلی امروز جهان تبدیل شده است


————————————-

n.
n
nمعاون قوه قضاییه، تمرکز تثبیت مالکیت صنعتی در کشور را بسیار مهم خواند و تصریح کرد:این موضوع نیازمند تقویت تشکیلات بود که در همین ارتباط مرکز مالکیت معنوی به صورت مستقل ایجاد شد.
n
nوی گفت: از لحاظ ساختار سیاسی و اهمیت اموال و تثبیت مالکیت ها باید به سمت تمرکز مالکیت ها برویم.
n
nتویسرکانی با بیان اینکه باید بحث اجازه انتشار از مالکیت را جدا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید انتشار یک اثر هنری به عنوان مالکیت آن تلقی شود.
n
nرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمانت اجرای حقوق مالکیت صنعتی را مهم خواند و گفت: در کشور ما در قلمروی ملی، قوانین و مقررات متعددی در جهت ضمانت اجرایی حقوق مالکیت صنعتی به تصویب رسیده که ابعاد مختلف ضمانت اجرایی این حقوق را پوشش می دهد.
n
nوی با بیان اینکه مشکلات فراوانی در گذشته در سیستم سنتی وجود داشته است، افزود: اقدامات بسیار خوبی برای الکترونیکی کردن امور مربوط به اختراعات، علائم تجاری و طرحهای صنعتی از قبیل ثبت، کارشناسی و ابلاغیه ها صورت گرفته است.
n
nوی با تاکید بر آنکه نوآوری و ابتکارات ناشی از خلاقیت بشری برای عموم مردم مفهومی روشن دارد، اظهار داشت: رشد و توسعه این مفاهیم در گرو رشد حقوق مالکیت معنوی است.
n
nتویسرکانی با بیان اینکه در کشور ما نیز با توجه به ظرفیت های حقوقی که در راستای ارتقا کیفیت اختراعات زمینه مناسبی را در تحقق سند چشم انداز و برنامه ۵ ساله توسعه کشور بوجود آورده است، گفت: ایران در آستانه تولید سند الحاق به معاهده ثبت اختراعات در بعد بین المللی بوده که رشد چشمگیری را در ثبت اختراعات و علائم تجاری داشته است.

مطلب پیشنهادی:   تفاهم‌نامه توانمند سازی تعاونیهای دانش بنیان

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!