n2 مخترع یزدی موفق به ساخت دستگاه مبدل دیسکت به فلاش مموری برای انواع دستگاههای فلاپی خور به خصوص انواع ژاکاردهای ماشین آلات نساجی شدند.
”
————————————-
nمحمود سلطانی و بهزاد زارع دو مخترع جوان یزدی و دانشجوی کارشناسی رشته الکترونیک هستند که موفق به ساخت این دستگاه شدند .
nرئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد گفت : با ساخت این دستگاه می توان صدها هزار طرح را بر روی یک فلاش ریخت.
nزارع گفت: پیش از این برای هر طرح به چندین دیسکت نیاز بود.
nظرفیت بالای فلاش برای طرحها ، افزایش سرعت انتقال اطلاعات به ماشین نساجی ، صرفه جویی در وقت و هزینه ها از جمله مزایای این دستگاه است.
nاین 2 مخترع برای ساخت دستگاه مبدل دیسکت به فلاش مموری مدت 4 سال و 50 میلیون ریال هزینه صرف کرده اند.
nتاکنون تعداد 2 هزار عدد از این دستگاه به کشورهای هندوستان ، ترکیه و پاکستان صادر شده است.
nاین اختراع در هفتم اسفند پارسال با شماره 73170 به ثبت اداره کل مالکیت صنعتی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیده است.
nاستان یزد با 2 هزار واحد نساجی 27 درصد تولید کشور را دارد.
‘
