rnrnrn
سامانه جدید دانشگاه فنی مونیخ، رانندگان را از حضور عابران پیاده حتی زمانی که در معرض دید آنها نیستند، آگاه میکند.
n
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سیستم «Ko-TAG»، عابران پیاده و دوچرخهسوارها فرستندهای را حمل میکنند؛ این فرستنده شامل یک ابزار کوچک پوشیدنی است یا این که در گوشی هوشمند آنها تعبیه میشود. خودروها نیز سیگنال رادیویی کدبندیشدهای را مخابره میکنند.
n
زمانی که وسیلهنقلیه در طیف مخابراتی یک عابر پیاده قرار میگیرد، فرستنده عابرپیاده این سیگنال را دریافت کرده و با تغییردادن کد به آن پاسخ میگوید؛ سپس آن را در الگوی زمانی بسیار دقیق دوباره به وسلیه نقلیه مخابره میکند.”
————————————-
n
با تحلیل این الگو، سیستم مکانیابی آنبورد اتومبیل قادر به تعیین سرعت و مسیر عابرپیاده است. همچنین، با ترکیب مکان سیگنال بازگشتی و جیپیاس خودرو، سامانه میتواند عابرپیاده را ظرف چند میکروثانیه شناسایی کند.
n
در صورتی که این فناوری تشخیص دهد شخص و خودرو در معرض تصادم هستند، به راننده هشدار میدهد یا به صورت خودکار خودرو را متوقف میکند.
n
یکی از نکات جالب در مورد فناوری مزبور این است که بر خلاف سامانههای رادارمحور، میتواند عابران پیاده را حتی زمانی که از دید راننده پنهان است، شناسایی کند.
n‘