rnrnrn
ابداع سیستم هوشمند برای پیشگیری از حوادث حمل ونقل ریلی

ابداع سیستم هوشمند برای پیشگیری از حوادث حمل ونقل ریلی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ابداع سیستم هوشمند برای پیشگیری از حوادث حمل ونقل ریلیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

nمحققان استرالیایی در تلاش برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ایمن و پیشگیری از حوادث راه آهن، سیستم هوشمندی را توسعه داده اند که امکان برقراری ارتباط بین قطار و خودروها را در محل تقاطع ریل و جاده فراهم می‌کند.

n

nبه گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خودروسازان در حال کار بر روی سیستم‌های ارتباطی هستند که با بهره مندی از فناوری‌های بی سیم، به اشتراک گذاری اطلاعات بین خودرو و زیرساختها از جمله چراغ‌های راهنمایی، تقاطعات و علائم توقف را امکان پذیر می‌کند


————————————-

n.

n

nکاربردهای بالقوه سیستم‌های وسیله نقلیه به وسیله نقلیه (V2V)‌ و وسیله نقلیه به زیرساخت (V2I)‌ دائما در حال گسترش هستند.

n

n

nبر اساس اعلام اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا (ATSB) بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ میلادی در محل تقاطع ریل و جاده بیش از ۶۳۰ برخورد روی داده است.

n

n

nسیستم‌های هشداردهنده مانند راهبند، چراغ‌های چشمک زن و موانع باعث کاهش چشمگیر این حوادث می‌شوند، اما هزینه نصب و نگهداری آنها بسیار زیاد است و برعکس علائم و هشدارهای معمولی از اثربخشی مناسبی برخوردار نیستند.

n

n

nدر حالی‌که سیستم جنرال موتورز برای امنیت دوچرخه سواران و عابران پیاده کاربرد دارد، محققان دانشگاه La Trobe ملبورن با هدف افزایش ایمنی در محل تقاطع ریل و جاده، سیستمی را توسعه داده‌اند که امکان برقراری ارتباط بین قطار و خودروها را فراهم می‌کند.

n

n

nمحققان مرکز فناوری (CTI)‌ این دانشگاه سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) را توسعه داده‌اند که با استفاده از موقعیت یاب (GPS) و فناوری بی سیم ارتباطات دامنه کوتاه اختصاصی (DSRC)، ارتباط بی سیم بین قطار و خودروهای در حال عبور را از نزدیک گذرگاه‌های راه آهن ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   معلق سازی مواد با امواج صوت

n

n

nاین سیستم احتمال برخورد با قطار را مورد بررسی قرار داده و از طریق هشدارهای صوتی و تصویری درون خودرو، رانندگان را از رسیدن به تقاطع جاده و ریل مطلع می‌کند.

n

n

nنتایج آزمایش این سیستم بیش از حد انتظار طراحان عنوان شده است و انتظار می‌رود که از سال آینده بر روی خودروهای جدید در استرالیا نصب شود.

n

n

n

n

nانتهای پیام

n

n

n

n

n

n

nسیستم هوشمند برقراری ارتباط بین قطار و خودروها

n

n

n

n

nکد خبرنگار: ۷۱۴۵۲

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!