rnrnrn

ارزشگذاری و تجاری سازی

یک اختراع به تنهایی ضامن موفقیت تجاری نیست. اختراع/ فناوری ثبت شده ابزاری است که ظرفیت یک شرکت یا فرد برای سود بردن از فناوری خود را ارتقاء می دهد.

درخواست مشاوره بیشتر بدانید

ارزشگذاری:

ارزش گذاری دارایی های نامشهود در اقتصاد دانش بنیان یکی از ابزار های مدیریتِ اقتصادی دارایی های نامشهود (اعم از دانش فنی، اختراع، طرح صنعتی، برند و…) استفاده بهینه و هدفمند آن در مبادلات تجاری و مشارکت با سرمایه گذاران و کارآفرینان است. مرکز نوآوری و کارآفرینی تک خدمات ارزیابی و ارزشگذاری رسمی دارایی های نامشهود ( اعم از دانش فنی، اختراع، طرح صنعتی، استارتاپ، برند و…)،ارزشگذاری سهام و سهم الشرکه شرکت ها و سازمان ها و استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، ، که امروز ذینفعان این اکوسیستم با آن روبرو هستند.

  • ارزشگذاری رسمی پیشرفته

ارزیابی و ارزشگذاری موشکافانه دارایی های نامشهود توسط تیم تخصصی مرکز نوآوری و کارآفرینی تک همراه با کارشناس رسمی دادگستری متناسب با حوزه فنی پروژه مناسب برای جذب سرمایه یا مشارکت برای نهادهای حاکمیتی دولتی و خصولتی

  • ارزشگذاری غیر رسمی پیشرفته

ارزیابی و ارزشگذاری موشکافانه دارایی های نامشهود توسط تیم تخصصی مرکز نوآوری و کارآفرینی تک مناسب مذاکرات تجاری

  •  ارزشگذاری مقدماتی

ارزشگذاری دارایی های نامشهود طبق قواعد سر انگشتی  و  نسبتا سطحی توسط تیم تخصصی مرکز نوآوری و کارآفرینی تک مناسب سرمایه گذاران خصوصی و عمومی

 

·         ارزیابی و ارزشگذاری دارایی های نامشهود (همراه با تایید هیئت ۳ نفر کارشناسان رسمی دادگستری) تا سقف ارزش ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال [۱]

·         ارزیابی و ارزشگذاری دارایی های نامشهود (همراه با تایید هیئت ۲ نفر کارشناسان رسمی دادگستری) تا سقف ارزش ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

·         ارزیابی و ارزشگذاری دارایی های نامشهود (همراه با تایید ۱ نفر کارشناسان رسمی دادگستری) تا سقف ارزش ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

·         ارزیابی و ارزشگذاری دارایی های نامشهود توسط تیم تخصصی شرکت (بدون تایید کارشناس رسمی)

·         ارزشگذاری مقدماتی دارایی های نامشهود توسط شرکت (بر اساس قواعد سرانگشتی)

[۱]  در صورتیکه که مبلغ تعیین شده ارزشگذاری فناوری بیش از ۱۰ میلیارد تومان گردد، مازاد دستمزد کارشناسان رسمی همکار پروژه طبق تعرفه رسمی کانون کارشناسان به تعرفه اضافه می گردد.

تیم ارزشگذاری:

 

متشکل از متخصصین شناخته‌ شده و با تجربه در این حوزه و همچنین فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور در سطوح کارشناسی و ارشد در رشته کارآفرینی و …. هستند. این تیم دارای بیش از ۴ سال سابقه در حوزه ارزش‌گذاری در صنایع مختلفی نظیر سرمایه‌گذاری، پالایشگاهی، هلدینگ‌ها، هواپیمایی،  فروشگاهی، خدمات الکترونیک، کشاورزی،برق،شیمیایی و… است.در این زمینه قابل ذکر است که گزارش‌های ارزش‌گذاری شرکت علاوه بر مهر شرکت با مهر کارشناس رسمی دادگستری نیز ارائه می‌گردد.

 

    

سوابق و تجربیات:

 

این شرکت تجربه ارزش‌گذاری بیش از ۳۵ شرکت استارتاپی و غیره را در صنایع گوناگونی نظیر سلامت، فـروش آنلاین، کشـاورزی، سخت‌افزار، نرم‌افزار، پتروشیمی و خدمات مالـی و… در کارنامه خود دارد. در ادامه برخی از ارزش‌گذاری‌های انجام شده توسط تیم ارزش‌گذاری تک را ملاحظه می فرمایید:

۰
تعداد ارزشگذاری انجام شده
مشاوره
ارزشگذاری

مجوزها و لایسنس:

تنوع خدمات:

مرکز نوآوری و کارافرینی تک در حوزه ارزش گذاری طیف گستردهای از شرکت ها با اهداف مختلف برای ارزش گذاری را به شرح زیر پوشش می دهد:

 

تنوع خدمات

فرآیند اجرایی:

فرآیند ارزش گذاری دارای مراحل است که در جدول زیر قابل مشاهده بوده و حدود یک الی سه ماه کاری زمان خواهد برد:

 

ارزشگذاری و تجاری سازی فناوری

یک اختراع به تنهایی ضامن موفقیت تجاری نیست. اختراع/ فناوری ثبت شده ابزاری است که ظرفیت یک شرکت یا فرد برای سود بردن از فناوری خود را ارتقاء می دهد.

به منظور اینکه یک فناوری سود های ملموس نصیب مالک آن کند، باید بطور موثر مورد بهره برداری قرار بگیرد و فقط در صورتی درآمد مالی بوجود خواهد آورد که محصولی که بر اساس فناوری تولید شده است، در بازار موفق باشد و شهرت و قدرت چانه زنی شرکت را تقویت کند.

برای عرضه اختراع/ فناوری ثبت شده به بازار، مجموعه ای از گزینه ها در اختیار مالک آن قرار دارد :

۱-    بهره برداری تجاری مستقیم از اختراعی که ثبت شده است

۲-    فروش ( انتقال) فناوری به شخص ثالث

۳-    تفویض اجازه بهره برداری ( اعطای لایسنس) به سایرین

۴-    سرمایه گذاری مشترک یا سایر توافقات راهبردی با سایر اشخاصی که دارائی تکمیلی دارند

این مجموعه با پشتوانه چندین ساله در زمینه مالکیت فکری و کارآفرینی با استفاده از تیم متخصص و مجرب، خدمات تجاری سازی فناوری ذیل را ارائه می دهد:

  • ارزشگذاری فناوری
  • مشاوره تجاری سازی و انتقال فناوری
  • تامین سرمایه
  • تدوین سند مارکتینگ فناوری
  • انعقاد قرارداد انتقال فناوری
  • تحقیقات بازار و بازاریابی و فروش محصول

مراحل تجاری سازی فناوری در مجوعه نوآوری تک:

  1. ارائه ایده، طرح یا محصول اولیه
  2. ارزیابی اولیه ایده ها
    1. طرح‌ها و ایده‌ها از لحاظ قابلیت‌های فنی، اجرایی و اقتصادی توسط کارشناسان شرکت ارزیابی اولیه و غربالگری می‌شوند، و پس از آن سطح آمادگی و بلوغ فناوری یا اصطلاحا TRL (Technology Readiness Level) طرح سنجیده می‌شود.
  3. ثبت مالکیت معنوی
    1. اگر طرح توسط فناور ثبت نشده باشد یا به درستی مراحل آن اجرا نشده باشد، اقدام به ثبت مالکیت معنوی می‌شود. که شامل ثبت اختراع یا پتنت (Patent) و طرح صنعتی ایده/محصول/فرایند می‌شود تا فناور مشمول حمایت‌های قانونی (مانند حق کپی رایت) واقع شود.
  4. ارزیابی اقتصادی
    1. ارزیابی و تدوین مطالعات امکان سنجی طرح (Feasibility Study) از لحاظ ابعاد فنی، بازار و اقتصادی و طرح کسب و کار (Business Plan). که در این قسمت اندازه بازار طرح، هزینه‌های لازم برای اجرا، درآمدهای بدست آمده از فروش، سود دهی طرح، بازگشت سرمایه، میزان سرمایه مورد نیاز و چندین پارامتر اقتصادی سنجیده می‌شود.
  5. ارزشگذاری فناوری
    1. پس از بررسی بازار طرح و برآوردهای اقتصادی، ارزشگذاری فناوری انجام می‌شود.
  6. شناسایی سرمایه‌گذاران
    1. در این گام سرمایه‌گذاران بالقوه متناسب با فناوری مورد نظر، که شامل سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، واحدهای صنعتی، اشخاص حقیقی و… شناسایی و اولویت بندی می‌شوند.
  7. صحبت های اولیه با سرمایه گذار و تشکیل جلسات مذاکره
    1. تشکیل جلسات مذاکره با سرمایه‌گذاران و ارائه گام به گام ایده/فرایند/محصول به سرمایه گذار انجام می‌شود. خواسته‌ها و انتظارات سرمایه‌گذار و فناور شناسایی و مرکز نوآوری تک به عنوان معتمد و مشاور فی ما بین سرمایه‌گذار و فناور عمل می‌کند، تا به نقطه مشترک دست یابند و قرارداد بین طرفین جهت آغاز همکاری منعقد می شود.
  8. همکاری سرمایه گذار و فناور
    1. همکاری بین سرمایه‌گذار و فناور شکل می‌گیرد که این همکاری می‌تواند به صورت‌های مختلف در قالب فروش فناوری، مشارکتی، لایسنس و… اجرا شود و در نهایت محصول وارد بازار شده و به فروش می‌رسد.

متقاضیان تجاری سازی فناوری به منظور دریافت مشاوره و ارزیابی اولیه کارگروه تجاری سازی ، فرم زیر را تکمیل و به ایمیل info@takidea.ir ارسال نمایند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!