rnrnrn
ايده انتقال انسان با رايانه محقق مي شود؟! /نگاهي به ‌١٠ اختراع فناورانه برتر ‌٢٠١٠

ايده انتقال انسان با رايانه محقق مي شود؟! /نگاهي به ‌١٠ اختراع فناورانه برتر ‌٢٠١٠

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ايده انتقال انسان با رايانه محقق مي شود؟! /نگاهي به ‌١٠ اختراع فناورانه برتر ‌٢٠١٠Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nاز چشم الكتريكي كه نابينايان را قادر به ديدن مي‌كند تا تلسكوپ‌هايي كه سيارات قابل سكونت را پيگيري مي‌كنند و از سلاح فوق پيشرفته پرتاب نارنجك تا سيستم دوربر اتم‌ها كه چشم‌اندازي خيره‌كننده از امكان جابه جايي انسان با امواج را ترسيم مي‌كند، 10 اختراع جالب توجه  سال ۲۰۱۰ و نويدبخش زندگي آسوده‌تر انسان هستند. 

n


————————————-

n

nسرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نگاهي دارد به ۱۰ اختراع برتر سال منتشره در گزارشها.

n

n 

n

n1- حس ششم

n

n

n

n«حس ششم» يك رابط حركتي قابل پوشش است كه فاصله بين اطلاعات ديجيتالي ناملموس و جهان ملموس را از بين مي‌برد.

n

nحس ششم كه از حركات طبيعي دست براي تعامل با اطلاعات استفاده مي‌كند، شامل يك پروژكتور جيبي، يك آينه و يك دوربين براي برقراي ارتباط با اشيا به شيوه‌اي است كه تا پيش از اين غيرممكن بود.

n

nشما مي‌توانيد با قاب كردن يك صحنه با دستان خود از آن عكس بگيريد و يا با در دست گرفتن يك شي در يك مغازه از تمام اطلاعات مربوط به آن مطلع شويد.

n

nحس ششم، ‌تمام جهان را به صورت رايانه شما درمي‌آورد! 

n

n

n2- چشم الكترونيكي

n

n

n

nمحققان دانشگاه فني ماساچوست يك ميكروتراشه ساخته‌اند كه به نابينايان كمك مي‌كند تا با دستيابي به بينايي جزئي، صورت افراد را شناسايي كرده و بتوانند در يك اتاق بدون كمك ديگران حركت كنند.

n

nاين تراشه كه براي جلوگيري از آسيب آب با تيتانيوم روكش شده، در كره چشم كاشته مي‌شود.

مطلب پیشنهادی:   جایزه نوبل چیست؟

n

nمصرف‌كنندگان بايد از عينك‌هاي مخصوص كه دوربيني كوچك در آن كار شده استفاده كنند.

n

n3- تلسكوپ فضايي كپلر ناسا

n

n

n

nتلسكوپ «كپلر» ناسا قرار است در مورد سيارات قابل سكونت شبيه زمين در منظومه‌هاي ستاره‌اي دور تحقيق كند. اين تلسكوپ با استفاده از يك نورسنج كه قطر آن بيش از سه فوت است تا كنون حدود ۱۰۰ هزار ستاره را كه در فاصله ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ سال نوري قرار دارند مورد مطالعه قرار داده است.

n

nدانشمندان اميدوارند كپلر بتواند ده‌ها سياره قابل سكونت مانند زمين را در ماموريت سه تا چهار ساله اش پيدا كند.

n

n4- دوربر   

n

n

n

nدانشمندان موسسه مشترك كوانتوم دانشگاه مريلند توانستند با موفقيت اطلاعات را از يك اتم به اتم ديگر در ظرفي با فاصله يك متري جا به جا كنند. انتقال دوربر اتم به اتم پيامدهاي عمده‌اي براي ساخت رايانه‌هاي فوق امنيتي و فوق سريع دارد.

n

nشايد روزي بتوان از اين پديده براي انتقال انسان‌ها استفاده كرد!

n

n  

n

n5- سلاح پرتاب نارنجك ضد سنگر XM25

n

n

n

nاين سلاح فوق تخصصي كه در حال حاضر توسط شركت سيستم‌هاي فناوري XM25 براي ارتش آمريكا در حال توليد است، به سربازان اجازه مي‌دهد تا فاصله خود با هدف را با استفاده از ليزر جست‌وجوي محدوده اندازه‌گيري كرده و مشخصات مكان دقيق فرود آمدن گلوله را (چه در پشت ديوارها يا گوشه‌هاي ساختمان) به سلاح بدهند.

n

n6- پروژه ناتال مايكروسافت

n

n

n

nمدل اوليه سيستم مايروسافت موسوم به پروژه ناتال به بازي‌هاي رايانه‌يي معنايي جديد داده‌است. با استفاده از اين فناوري شما ديگر نيازي به گيم‌پد براي بازي نداريد. حركات و صداي شما بازي را كنترل مي‌كند!

مطلب پیشنهادی:   لپ‌تاپ جدید PlantBook

n

n7- استخوان‌بندي خارجي رباتيك

n

n

n

nاين پوشش‌هاي بدني سنگين براي افراد مسن و ناتوان، كمك حركتي مهيا كرده و تا حدي توانايي حركت را به آنان بازمي‌گرداند. اين لباس كه شبيه لباس مرد آهني است ارتش را به صرافت طراحي مدلي براي سربازان خود انداخته تا به آنها كمك كرده و حفاظتشان كند.

n

nبه گزارش ايسنا، اين لباس همچنين قابل كاربري در نيروهاي ديگر از جمله نيروهاي امداد است و مي‌تواند آوارهاي سنگين را همزمان با محافظت از فرد آسيب ديده از آسيب‌هاي بيشتر جابجا كند.

n

n8- ترموستات هوشمند

n

n

n

n«صفحه انرژي‌هاب» وسيله‌اي است كه به شما اجازه مي‌دهد از ميزان و مبلغ دقيق مصرف برق يا گاز در منزل خود آگاه شويد.

n

nاين وسيله همچنين با توجه به نوع استفاده وسايل آنها را خاموش يا روشن كرده و دما را در منزل بالا يا پايين مي‌برد.

n

n9- تلفن‌هاي همراه آندرويد

n

n

n

n«آندرويد» يك سيستم عامل تحت پشتيباني گوگل در تلفن‌هاي همراه است. شناسه اين برنامه رايگان بوده و كاربران مي‌توانند رابط‌هاي خود را ايجاد كرده و از نرم‌افزارهاي بسياري علاوه بر بيش از ۱۰ هزار برنامه آندرويد لذت ببرند.

n

n10- گوشي طبي الكترونيكي ۳ام/ ليتمان مدل ۳۲۰۰ با نرم‌افزار اسكن قلبي زارگيس

n

n

n

n

nگوشي طبي جديد شركت آمريكايي ۳ام‌ به پزشك اجازه مي دهد تا به ضربان قلب بيمار گوش داده، صدا را براي پخش مجدد ضبط كند و همچنين اين اصوات را به رايانه خود انتقال دهد تا بعدها مورد تحليل قرار بگيرد، آن را به پرونده پزشكي بيمار اضافه كرده يا اطلاعات را به صورت آن‌لاين با پزشكان ديگر مبادله كند.

مطلب پیشنهادی:   اختراع مخترعان دانشگاه سمنان تأییدیه علمی گرفت

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!