rnrnrn
تازه ترین گجتها در نمایشگاه فناوری برلین/ از ساعتهای هوشمند تا تلویزیون۹۸ اینچی

تازه ترین گجتها در نمایشگاه فناوری برلین/ از ساعتهای هوشمند تا تلویزیون۹۸ اینچی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تازه ترین گجتها در نمایشگاه فناوری برلین/ از ساعتهای هوشمند تا تلویزیون98 اینچیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

n

n

n
n

nمهمترین شرکتهای فناوری در نخستین روزهای برگزاری نمایشگاه فناوری برلین گجتهای جدید خود را چون ساعتهای هوشمند، تلفنهای هوشمند با جدیدترین امکانات و حتی تلویزیونهایی را در بخش سرگرمی معرفی کردند.

n

n

n

n

nمایشگاه محصولات فناوری و رایانه برلین روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین نمایشگاه های تجاری که همواره محلی برای معرفی معرفی فناوریهای روز دنیا بوده افتتاح شد. امسال نیز بازیگران بزرگ این صحنه همچون سونی و سامسونگ محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کردند


————————————-

n.

n

nسامسونگ از ساعت هوشمند خود به همراه گلکسی نت ۳ و همچنین یک تلویزیون آلترا اچ دی ۹۸ اینچی رونمایی کرده است.

n

nگلکسی نت ۳ سامسونگ با داشتن صفحه ۵٫۷ اینچی در زمره فبلتها یاد می گیرد دارای باطری ۳۲۰۰ mAh، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشت و قابلیت ضبط ویدئوهای اچ دی است که در دو نوع ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی است که اواخر ماه جاری وارد بازارهای فروش می شود.

n

n

n

nنت ۳ روند نت ۲ را با یک صفحه بزرگ که دارای وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی بوده در پیش گرفته است. نت ۳ دارای پردازنده اسنپ دارگون ۸۰۰ و RAM 3 گیگابایتی است. وزن این تلفن به ۱۶۸ گرم می رسد و با ضخامت ۸٫۳ میلیمتری ۱۲ درصد باریک تر از نت ۲ است، اما این فبلت بدون یک قلم در زمره گلکسی نتها قرار نمی گیرد، از این رو سامسونگ  یک نسخه به روز شده از S Pen را به همراه این تلفن عرضه کرده است.

مطلب پیشنهادی:   مخترع جوان مهابادي دو مدال نقره مسابقات ژنو را بدست آورد

n

nساعت هوشمند سامسونگ، همانطور که درگمانه زنی ها مطرح شده بود گلکسی گیر "Galaxy Gear" نام دارد، این ساعت در شش رنگ عرضه شده و دارای دوربین است و همراه تلفنهای هوشمند سامسونگ کار می کند و می تواند اعلامهایی از به روز سازی شبکه های اجتماعی و یا دریافت نامه های الکترونیک جدید باشد. کاربران گلکسی گیر می توانند روی ساعت خود به تماسهای تلفنی پاسخ دهند و برای این کار باید مچ خود را نزدیک سرشان بگیرند. این ساعت همچنین به فرمانهای صوتی نیز پاسخ می دهد.

n

n

n

nاین ساعت علاوه بر عکاسی قادر به ضبط ویدئوهای کوتاهی است که سامسونگ آن را یادداشتهای تصویری نامیده است. ساعت هوشمند سامسونگ همچنین نمادها و علائم را به زبان های خارجی با تحلیل تصویری ترجمه می کند.

n

nبراساس گزارشهای رسانه ای مختلف این ساعت در ماه اکتبر با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می رسد، این درحالی است که سخنگوی سامسونگ اعلام کرده که هنوز این شرکت قیمت را نهایی نکرده است.

n

nبه رغم این که ساعت هوشمند و گلکسی نت ۳ توجه رسانه ای قابل توجهی در نمایشگاه فناوری برلین به خود جذب کرد اما این تنها فناوری تأثیرگذار این شرکت کره جنوبی نبود. در نمایشگاه روز پنجشنبه سامسونگ از یک تلویزیون الترا اچ دی ۹۸ اینجی رونمایی و اعلام کرد که در نظر دارد که مدل ۱۱۰ اینچی آن را نیز رونمایی کند.

n

n

n

nسامسونگ همچنین اعلام کرد که قصد دارد نخستین تلویزیون آلترا اچ دی او ال ایی دی (Ultra HD OLED) را بسازد.

n

nسونی نیز برای عقب نماندن از این قافله نسخه به روز شده ساعت هوشمند خود را با نام smartwatch 2 رونمایی کرده است. این ساعت هوشمند مقاوم به آب با تلفنهای هوشمند اندرویدی کار می کند و چون بسیاری از ساعتهای هوشمند به عنوان مرکز اعلام بوده و استفاده از آن موجب می شود کاربر مجبور به بیرون آوردن تلفن یا تبلت از جیب یا کیف خود نیست.

مطلب پیشنهادی:   ربات کود پاش اختراع شد

n

n

n

nبرای کارکردهایی چون تماسها، عکس گرفتن و استفاده از رسانه های اجتماعی اپلیکیشنهایی روی ساعت هوشمند تعریف شده است.

n

nستاره سونی در این مراسم اکسپریا Z1 بود و تلفن هوشمندی با صفحه نمایش ۵ اینچی و دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی و جی لنز ویژهسونی معرفی شد.

n

n

n

nاین تلفن هوشمند دارای یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ با سی پی یو چهار هسته ای ۲٫۲ گیگاهرتزی است که با یک باطری ۳ هزار mAh ارائه شده است.

n

n

nمنبع خبرگزاری مهر

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!