rnrnrn
تجاري سازي فناوري

تجاري سازي فناوري

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاري سازي فناوريReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

nمعاون اول رييس جمهوري با تصريح بر اين كه معاونت علمي فناوري رييس جمهوري موضوع تجاري سازي علم و فناوري را به عنوان مهمترين اقدامات در دستور كار قرار دهد، گفت: با اين اقدام گام بلندي در توسعه بيش از پيش كشور برداشته خواهد شد.

n

nبه گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، « اسحاق جهانگيري» عصر روز شنبه در مراسم معارفه « سورنا ستاري » و توديع « نسرين سلطانخواه» معاونين علمي و فناوري فعلي و سابق رييس جمهوري، افزود: جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه در شرايط توسعه يافتگي به سر مي برد.
nجهانگيري ادامه داد: شايد ما نسبت به كشورهاي پيشرفته دنيا تا حدود زيادي فاصله داشته باشيم اما مي توانيم با توجه به توانمندي هاي علمي كشور گام هاي بلندي را در مسير توسعه برداريم، به نحوي كه در شان ملت ايران باشد.
nمعاون اول رييس جمهوري با بيان اين كه نمي توان كشوري يافت كه توسعه علمي و فناوري محور اصلي توسعه آن نبوده باشد، گفت: بدون ترديد توسعه علمي و فناوري در هر كشوري نقش بي بديلي در توسعه آن داشته است


————————————-

n.
nجهانگيري با بيان اين كه بسياري كشورهاي نفت خيز دنيا هستند كه بيشترين زيرساخت ها را ايجاد كرده اند، گفت: وقتي بناي توسعه برمبناي علمي استوار نباشد توسعه اي در آن شكل نمي گيرد و بر اين اساس موضوع توسعه علمي و فناوري بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
nوي در ادامه اضافه كرد: البته لازمه اين امر يك اراده ملي است كه اكنون در بدنه نظام وجود دارد و خوشبختانه اين اراده در توسعه علمي و فناوري كشور نيز شكل گرفته است به گونه اي كه به طرق مختلف شاهد اثرات آن در كشور هستيم.
nمعاون اول رييس جمهوري در ادامه با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در حمايت از توسعه علمي كشور تاكيد كرد: معظم له همواره در ديدار رييس جمهوري با ايشان بارها بر اهميت موضوع توجه به توسعه علمي و نقش آن در رشد و پيشرفت كشور تاكيد ويژه اي داشته اند.
nجهانگيري با تاكيد بر اين كه استعدادهاي علمي به گونه اي بايد ساماندهي شود كه بتوان در مسير پيشرفت كشور نقش مهم خود را ايفاء كرد، گفت : بنياد نخبگان علمي كشور و معاونت علمي و فناوري مي توانند اين استعدادها را شناسايي و آنها را به بالفعل تبديل كند.
nوي با اشاره به اين كه بنياد نخبگان علمي كشور و معاونت علمي و فناوري بسيار جوان هستند، گفت: خوشبختانه در اين مدت دستاوردهاي خوبي صورت گرفته و همچنين ادامه اين دستاوردها مي تواند مسير توسعه كشور را هموار كند.
nجهانگيري يكي از دغدغه هاي موجود در عرصه علمي كشور را نداشتن شناخت دقيق از مقوله عرضه و تقاضا محور برشمرد و گفت: بايد به دقت بررسي كرد كه جامعه امروز ما به چه چيزي نياز دارد و براساس آن اين نيازها را در داخل توليد كرد.
nمعاون اول رييس جمهوري اظهارداشت: بنابر اين يكي از جهت گيري ها بايد اين باشد كه به سمت تقاضا محوري روي آوريم.
nجهانگيري در ادامه با اشاره به فناوري هاي نوين كه در پي تبادل انتقال دانش صورت مي گيرد، گفت: متاسفانه نتوانسته ايم از اين ظرفيت ها در انتقال دانش و فناوري به درستي استفاده كنيم.
nوي در ادامه يكي از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران را خودباوري دانست وافزود: براين اساس مي توان گام هاي بزرگي را در توسعه كشور برداشت و ايران را به جايگاه شايسته اي كه در جهان درخور آن است برسانيم.
nمعاون اول رييس جمهوري تصريح كرد: اراده دولت يازدهم نيز در تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و نياز كشور براساس تجريه هاي آموخته بشري بر اين موضوع استوار است كه به توسعه علمي توجه ويژه اي داشته باشيم.
nجهانگيري با بيان اين كه رييس جمهوري از اقدامات موثر و سازنده در معاونت علمي و فناوري به طور كامل حمايت مي كند، تصريح كرد: اگر هم محدوديتي در اين معاونت وجود داشته باشد تلاش خواهيم كرد تا اين محدوديت‌ها برطرف شود.
nوي همچنين با اشاره به ارائه گزارشي از دستاوردهاي معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري توسط سلطانخواه گفت: اميدواريم كه دولت يازدهم از توانمندي خانم سلطانخواه در جاي ديگري استفاده كند.
nجهانگيري در ادامه با اشاره به يكي از تلخ ترين روزهاي زندگي خود، گفت: زماني كه استاندار اصفهان بودم در آن مقطع خبر شهادت شهيد ستاري كه حق بزرگي به نظام و انقلاب داشتند داده شد كه هيچگاه آن را فراموش نمي كنم.
nمعاون اول رييس جمهوري اظهار اميدواري كرد كه با توجه به توانمندي سورنا ستاري فرزند شهيد ستاري درسمت معاونت عملي و فناوري، وي بتواند اين رسالت سنگين را به گونه اي جامع عمل بپوشاند كه نام ستاري هميشه در كشور بدرخشد.

مطلب پیشنهادی:   ادامه تحصیل از طریق مسابقات بین المللی اختراع

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!