rnrnrn
تهیه تصاویر سه بعدی بدون نیاز به دوربین دیجیتال

تهیه تصاویر سه بعدی بدون نیاز به دوربین دیجیتال

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تهیه تصاویر سه بعدی بدون نیاز به دوربین دیجیتالReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

nدانشمندان انگلیسی شیوه ای برای تهیه تصاویر پیچیده سه بعدی بدون نیاز به دوربین های دیجیتالی رایج ابداع کرده اند.

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، این سیستم جدید از آشکارسازهای ساده و ارزان استفاده می کند که به جای میلیون ها پیکسل که در حسگرهای تصویر دوربین های دیجیتالی وجود دارد فقط یک پیکسل برای تشخیص نور دارد.

n

nاین فناوری که توسط محققان دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه گلاسکو ارائه شده را می توان برای خلق اشکال مقرون به صرفه  تر تصاویر سه بعدی در آینده استفاده کرد


————————————-

n.

n

nبا استفاده از آشکار سازهایی که می توانند فرکانسهای بالاتر از نور مرئی را حس کنند، این سیستم قادر است احتمالات جدیدی را در دیگر زمینه ها از جمله پزشکی و جغرافیا فراهم آورد.

n

nپروفسور "میلز پاگت" مجری این تحقیقات گفت: در این شیوه آشکار ساز تک پیکسلی در چهار محل برای تشخیص نور از یک پروژکتور داده به کار می رود که اجسام را با توالی تغییر سریع الگوهای نوری سفید و سیاه مشابه جدول کلمات متقاطع روشن می کند.

n

nوقتی مربع های سفید این الگو با اجسام هم پوشان می شوند، شدت نور منعکس شده به آشکار ساز بیشتر می شود.

n

nیک مجموعه از الگو های پیش بینی شده و شدت نور منعکس شده در یک الگوریتم رایانه ای برای تولید تصویر دو بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

n

nپاگت افزود: چهار آشکار ساز تصاویر را تهیه می کنند که هر یک حاوی سایه هایی است که شواهدی در مورد شکل سه بعدی جسم به ما ارائه می کند. ترکیب این چهار تصویر با استفاده از یک شیوه شناخته شده موسوم به "شکل از سایه" به ما امکان می دهد تا یک تصویر سه بعدی از جسم تهیه کنیم.

مطلب پیشنهادی:   توانایی تولید 75درصد تجهیزات نفتی را داریم/

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!