rnrnrn
توسط محققان کشور . ساخت دستگاهی برای محافظت از اطلاعات در زمان قطع برق

توسط محققان کشور . ساخت دستگاهی برای محافظت از اطلاعات در زمان قطع برق

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توسط محققان کشور . ساخت دستگاهی برای محافظت از اطلاعات در زمان قطع برقReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nدانش و فناوری

n

n
n

nپژوهشگران پارک علم و فناوری البرز دستگاه منبع تغذیه ای را طراحی کردند که از اطلاعات سیستم‌های کامپیوتر در زمان قطع ناگهانی و یا نوسانات برق محافظت می‌کند.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرنگار مهر، UPS یا Uninterruptible Power Supply منبع تغذیه بدون وفقه است. مهمترین كارایی‌های UPS ها آن است كه در صورتی که به هر دلیلی برق شهر قطع شود در این صورت دستگاه بدون وقفه وارد مدار شده و برق مصرفی را تامین کرده به گونه‌ای كه دستگاه مورد نظر خاموش یا Reset نخواهد شد.


————————————-

nدستگاه یو پی اس همچنین دارای فیلترهای الكتریكی و الكترونیكی است كه باعث حذف نویزها و نوسانات برق شهر شده و مصرف كننده‌ها را در مقابل رعد و برق و ولتاژ بالا محافظت و برقی یكنواخت با شكل موج ثابت به مصرف كننده ارسال می‌کند. این دستگاه هکچنین دارای تثبیت كننده ولتاژ است و باعث می‌شود که اگر مقدار ولتاژ ورودی برق شهر تغییر کند در خروجی دستگاه همیشه ولتاژ ۲۲۰ ولت جریان داشته باشد. علاوه بر آن این دستگاه قادر به اصلاح نویزها و نوسانات خط تلفن و مودم است.

n

nبا توجه به نقش این دستگاه در حفاظت از دستگاه‌های صنعتی و حفاظت از برق در زمان قطع برق محققان پارک علم و فناوری البرز موفق به ساخت این دستگاه شدند.

n

nدکتر محمد صادق تاروردی- رئیس پارک علم و فناوری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این طرح تحقیقاتی گفت: پژوهشگران این پارک علم و فناوری موفق به طراحی و ساخت و تجاری سازی سیستم‌های یو پی اس شدند.

مطلب پیشنهادی:   با تلاش محققان دانشگاه تهران ؛ روشي جديد براي عامل‌دار كردن سريع نانولوله‌هاي کربني ارائه شد

n

nوی با بیان اینکه این دستگاه قادر به محافظت از دستگاه‌های صنعتی و اداری است، اظهار داشت: این سیستم قادر خواهد بود که در زمان قطعی برق دستگاه‌ها، قطعی برق نداشته نباشند.

n

nتاروردی حفاظت از اطلاعات دستگاه‌هایی چون کامپیوترها را از کارکردهای UPS ذکر کرد و یادآور شد: نصب این سیستم باعث می‌شود با قطع ناگهانی برق حافظه کامپیوتر پاک نشود.

n

nرئیس پارک علم و فناوری البرز با تاکید بر اینکه این سیستم در بخش‌های صنعتی نیز کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: نصب این سیستم بر روی دستگاه‌های صنعتی علاوه بر محافظت آنها موجب می‌شود که حافظه آنها پاک نشود و اطلاعات آن حفظ شود.

n

nوی همچنین اضافه کرد: اتاق‌های سرور نیز باید مجهز به UPS باشند تا در هنگام قطع برق آسیبی به دستگاه‌ها و اطلاعات وارد نشود.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!