rnrnrn
راهکار ساده دانشمندان چینی برای تولید سلولهای بنیادین

راهکار ساده دانشمندان چینی برای تولید سلولهای بنیادین

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



راهکار ساده دانشمندان چینی برای تولید سلولهای بنیادینReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nدانش و فناوری

n

n

n

nدانشمندان و محققان چینی راهی آسان و مطمئن برای تولید سلولهای بنیادین ابداع کرده تا از آن برای تولید بافتها و اندامها در درمان بیماریها استفاده شود.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، محققان چینی با انتشار مقاله ای در مجله ساینس شیوه تولید معجونی جدید از ترکیبات مولکولی کوچک را برای برنامه نویسی دوباره سلولهای بدنی و تبدیل شدن آنها به حالت پرتوان با توانایی تشکیل سایر انواع سلول در بدن را شرح داده اند


————————————-

n.

n

nپیش از این، برای ایجاد این شرایط  پرتوان انجام دستکاریهای ژنتیکی ضروری بود که فرآیند پیچیده و دشوار جدید با التزامات بالینی محدودی را نیز به دنبال داشت.

n

nدنگ هونگ کوی از دانشگاه پکینگ به عنوان یکی از محققان این پروژه گفت: استفاده از ترکیباتی به کوچکی مولکول یک روش کاملا جدید برای پرتوان کردن سلولهای بنیادین است.

n

nاین محققان در مقاله خود که در مجله ساینس منتشر شده آورده اند که مولکولهای کوچک دارای مزایای مختلفی هستند، آنها می توانند سلولهای قابل نفوذ، غیر ایمنی زا و مقرون به صرفه بوده و به سادگی ترکیب شده، حفظ و استاندارد سازی بشوند.

n

nآنها اظهار داشتند که نتایج این تحقیقات فراهم کننده شرایطی برای مطلوب کردن استفاده از این سلولها در پزشکی ترمیمی است، تا دیگر محققان مجبور به دستکاری ژنتیکی و شرایط دشوار دیگر برای رسیدن به این نوع سلولها نباشند.

n

nپزشکی ترمیمی‏ شاخه ‌ای از علم نوین پزشکی است که هدف آن ترمیم و احیا بافت یا اندام آسیب دیده یا از دست رفته است که باتوجه به نوع رویکرد و روش درمانی به انواع گوناگونی تقسیم می شود.

مطلب پیشنهادی:   با این اختراع چینی‌ها هر گوشی می‌تواند یک هفته باطری داشته باشد

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!