rnrnrn
توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد اختراع شد: کمربند کنترل کننده خونريزي پس از خروج شيت آنژيوگرافي

توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد اختراع شد: کمربند کنترل کننده خونريزي پس از خروج شيت آنژيوگرافي

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد اختراع شد: کمربند کنترل کننده خونريزي پس از خروج شيت آنژيوگرافيReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nپژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي مشهد موفق به طراحي و ساخت کمر بند کنترل کننده خونريزي پس از خروج شيت آنژيوگرافي شدند.

n

nاين کمربند که به همت احمد صفري سلطان آباد و حسن رحيمي از پرستاران اتاق عمل بيمارستان امام رضا(ع) ساخته شده است با بسته شدن بر روي کشاله ران و محل انجام عمل آنژيوگرافي از بروز خونريزي هاي احتمالي جلوگيري مي کند.


————————————-

nاحمد صفري يک از سازندگان اين دستگاه در خصوص اختراع خود اظهارداشت: در حال حاضر براي جلوگيري از خونريزي هاي احتمالي پس از انجام عمل آنژيوگرافي از کيسه شن استفاده مي شود و اين امر موجب بي حرکتي بيمار در مدت سه الي ۴ساعت و بروز مشکلات ناشي از آن مي شود.

n

nوي با اشاره به اينکه اين دستگاه هيچ نوع مشابه داخلي و خارجي ندارد، افزود: اين کمربند با قرار گرفتن بر محل عمل بدون جابجايي فشاري معادل کيسه شن را بر محل وارد مي کند و از عوارض ناشي از بيحرکتي بيمار و بروز دردهاي ناحيه کمر جلوگيري مي کند.

n

nاحمد صفري گفت: اين دستگاه بر روي ۱۰۰ بيمار با موفقيت مورد آزمايش قرار گرفته است و با شماره ۷۰۸۰۲ در اداره مالکيت صنعتي کشور به ثبت اختراع رسيده است.

n

nوي با قدرداني از حمايتهاي دکتر شبستري رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دکتر عباسي رئيس بيمارستان امام رضا (ع)براي ايجاد زمينه فعاليتهاي تحقيقاتي در محيط بيمارستان و بر روي بيماران گفت: اين دستگاه در حال حاضر به طور محدود در بيمارستان امام رضا(ع) استفاده مي شود و با هماهنگي هاي صورت گرفته با مسوولان پارک علم و فناوري و تائيد پزشکان قرار است به توليد انبوه برسد.

مطلب پیشنهادی:   ساخت نخستين ربات زيردريايي كشور

n

n

nبه گزارش واحد دريافت خبر ايسنا_منطقه خراسان،

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!