rnrnrn
توليد همبرگر و سوسيس رژيمي با ترکيب جديد در جهاددانشگاهي خراسان رضوي

توليد همبرگر و سوسيس رژيمي با ترکيب جديد در جهاددانشگاهي خراسان رضوي

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توليد همبرگر و سوسيس رژيمي با ترکيب جديد در جهاددانشگاهي خراسان رضويReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nهمبرگر و سوسيس رژيمي با استفاده از ترکيب جديد در جهاد دانشگاهي واحد خراسان رضوي توليد شد.

————————————-

nبه گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، سوسيس و همبرگر محصولات گوشتي محبوبي هستند که توسط ميليون‌ها مصرف کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در ايران جمعيت هدف اين محصولات اغلب نوجوانان و جوانان هستند که سلامت تغذيه و جلوگيري از افزايش وزن و چاقي و در نتيجه آسيب‌هاي رشدي در آنها امري ضروري است.

n

nنگراني‌هاي روزافزون پيرامون خطرات بالقوه مرتبط با مصرف غذاهايي با چربي زياد سبب شده است تا صنعت غذا با اصلاح محصولات غذايي سنتي به فراورده‌هايي با محتواي چربي کمتر روي آورد.

n

nرويکرد اصلي اين اختراع كه در قالب يك طرح پژوهشي توسط فرشته حسيني، الناز ميلاني و شادي بلوريان از اعضاي هيات علمي پژوهشگاه علوم و فناوري جهاددانشگاهي واحد خراسان رضوي انجام شده است، توليد همبرگر و سوسيس کوکتل کم چرب با جايگزيني بخشي از چربي متداول آن بوده است. در اين مطالعه در ساختار محصولات گوشتي به جاي بخشي از چربي، ترکيبي جايگزين شده که منجر به توليد محصول رژيمي کم چرب مي‌شود.

n

nاز مهمترين ويژگي‌هاي محصول توليد شده مي‌توان به ايجاد يك بافت منسجم و خوب در محصول، ايجاد طعم و مزه مورد نظر مصرف كننده و تطابق محصول نهايي با استانداردهاي موجود اشاره کرد. اين طرح همزمان اهدافي نظير بهبود کيفيت و بافت فراورده‌هاي گوشتي، کاهش هزينه‌هاي توليد، عرضه محصول جديد کم چرب و رژيمي با محتوي چربي و کلسترول پايين‌تر و ارتقاي سطح سلامت عمومي جامعه را نيز دنبال كرده است.

مطلب پیشنهادی:   رونمایی از خودرو برقی با پوشش ال‌ای‌دی‌ + تصاویر

n

nبر اساس اين گزارش، نتايج اين مطالعات در بهمن ماه سال گذشته در قالب يک طرح ارائه و موفق به دريافت گواهي ثبت اختراع از سوي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۵-۱۷ ۱۷:۳۶:۲۱’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!