rnrnrn
ثبت اختراع دستگاه «سیستم آبیاری تحت فشار اتوماتیک و هوشمند باقابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزه

ثبت اختراع دستگاه «سیستم آبیاری تحت فشار اتوماتیک و هوشمند باقابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزه

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ثبت اختراع دستگاه «سیستم آبیاری تحت فشار اتوماتیک و هوشمند باقابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزهReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nفرهیختگان: محمدحسین آرمند، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر چندی پیش موفق به ثبت اختراع دستگاه «سیستم آبیاری تحت فشار اتوماتیک و هوشمند باقابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزه» شد.

n

nثبت پنج اختراع و دریافت مدال طلا، نقره و دیپلم افتخار نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ژنو ۲۰۱۲ و حضور در چندین نمایشگاه ملی و منطقه‌ای از دیگر افتخارات این دانشجوی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است. محمدحسین آرمند، «سیستم آبیاری و سمپاشی هوشمند اتوماتیک» درباره مزایای طرح خود می‌گوید: صرفه‌جویی در مصرف آب، امکان انجام آبیاری بدون حضور دائم در محل زمین کشاورزی و امکان استفاده از انرژی‌های نو از مهم‌ترین مزایای این دستگاه است. وی در توضیح گفته‌های خود می‌افزاید: حدود یک‌سوم جمعیت جهان وابسته به آب زیرزمینی بوده و بیش از٧٠ درصد منابع آب زیرزمینی به مصرف کشاورزی می‌رسد اما امروز توسعه کشاورزی و صنعت باعث افزایش برداشت از منابع مذکور شده و برداشت بی‌رویه از مخازن آب زیرزمینی موجب شده که سطح آب‌های زیرزمینی افت کند.


————————————-

n  وی صرفه‌جویی در مصرف آب، امکان انجام آبیاری بدون حضور دائم در محل زمین کشاورزی و امکان استفاده از انرژی‌های نو را از مهم‌ترین مزایای این دستگاه برمی‌شمارد و می‌افزاید: با این دستگاه، آبیاری به صورت یکنواخت انجام می‌گیرد به‌طوری که در مسیرهایی که به آب بیشتری نیاز دارد، با تنظیم تایمر و سنسور رطوبت‌سنج، دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به کار کرده و زمانی که میزان رطوبت و آبیاری زمین به مقدار مورد نیاز رسید دستگاه به صورت اتوماتیک متوقف می‌شود. عضو انجمن مخترعان کشور، برنامه‌ریزی آبیاری برای مدت چندین ماه یا چندین سال را از دیگر مزایای«سیستم آبیاری تحت‌فشار اتوماتیک و هوشمند با قابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزه» اعلام کرده و می‌افزاید: در موقع بارندگی، سنسور‌های رطوبت‌سنج، دستگاه را متوقف کرده و بعد از قطع بارندگی وقتی رطوبت زمین به حد پایینی رسید به‌طور اتوماتیک دستگاه روشن می‌شود و این گامی مثبت در جهت صرفه‌جویی در بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی است. وی از حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرده و تصریح می‌کند: «سیستم آبیاری تحت فشار اتوماتیک و هوشمند با قابلیت امکان سمپاشی اتوماتیک و مکانیزه» موفق به دریافت گواهینامه ثبت اختراع از اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات به شماره ۷۴۶۲۰ شده است.

مطلب پیشنهادی:   سناريوهاي سران فتنه در سال جديد

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!