rnrnrn
ثبت ۴۰ اختراع کاربردی توسط مددجوی کمیته امداد

ثبت ۴۰ اختراع کاربردی توسط مددجوی کمیته امداد

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 23 ژانویه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ثبت ۴۰ اختراع کاربردی توسط مددجوی کمیته امداد

ثبت 40 اختراع کاربردی توسط مددجوی کمیته امدادمددجوی خوش فکر کمیته امداد ۴۰ اختراع ثبت به نام خود ثبت کرد اما به دلیل نبود امکانات و محرومیت، کارهای ما دیده نشده و به چشم نیامده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احد محمدپور متولد روستای «آلقو» در شهرستان «چاراویماق» استان آذربایجان شرقی است. او که از کودکی علاقه فراوانی به فعالیت‌های خلاقانه داشته و از همان دوران با وسائل الکترونیکی خود را مشغول می‌کرده، حالا نزدیک به ۴۰ اختراع ثبت شده دارد.

وی در این باره می‌گوید: از همان دوران کودکی بود که به کار تعمیر وسائلی چون ضبط صوت، تلویزیون، پنکه و … مشغول بودم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که باید یک سری کارهای جدی‌تر را انجام بدهم تا بتوانم یک سری از مشکلات موجود را با وسائل ابداع وسایل مکانیکی و الکترونیکی حل کنم.

برای ثبت اختراع خود با ما تماس بگیرید

این مددجوی خوش‌فکر می‌افزاید: برای همین هم به سمت و سوی اختراعات کشیده شدم و کار خودم را در این حوزه آغاز کردم. نخستین دستگاهی که ساختم، دستگاه گرفتن حیوانات از طبیعت بود به طوری که حیوان به صورت سالم از محیط زیست گرفته شود که از سوی محیط‌بانان کاربرد دارد. این دستگاه به صورت خودکار بعد از گرفتن حیوان مورد نظر قفل می‌شود و به محیط‌بان یا مسئول محیط زیست این اتفاق را خبر می‌داد.

محمدپور معتقد است: اختراع بعدی من در حوزه کار نانوایی بود. بسیاری از نانوایان که در این حرفه با مشکلاتی چون گرما و سختی کار روبرو هستند همواره از این موضوع گله دارند. من برای آنها دستگاهی ساختم که بتواند به صورت خودکار نان‌های پخته شده را بیرون بیاورد و به صورت منظم و مرتب بر روی هم قرار بدهد.

مطلب پیشنهادی:   استفاده از خورشید برای تولید برق به توسعه اشتغال و کارآفرینی مراوه‌تپه منجر می‌شود

این مددجوی کمیته امداد در بخش دیگر صحبت‌های خود ادامه داد: من در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های متعددی را ساخته‌ام که نزدیک به ۴۰ دستگاه می‌شود. هنوز هم می‌توانم اگر از سوی مسئولان حمایت شوم دستگاه‌های دیگری را هم که در ذهن خودم دارم را بسازم.

وی می‌افزاید: منطقه ما جزو مناطق محروم است و به دلیل نبود امکانات و محرومیت، کارهای ما دیده نشده و به چشم نیامده است.

محمدپور در تکمیل صحبت‌های خود اضافه کرد: یکی دیگر از دستگاه‌هایی که تا الان ساخته‌ام شامل دستگاهی برای جانبازان و معلولان و افراد سالخورده است که نمی‌توانند پشت بدن خود را به طور کامل شست و شو بدهند. این دستگاه به آ‌نها کمک می‌کند که این کار را با استفاده از یک کنترل و یا یک سری حرکات حسی و بدنی انجام بدهند.

این مددجوی کمیته امداد توضیح داد: دستگاه دیگری که ساختم یک جک برقی است که در شش حالت قرار گرفته و کار می‌کند و می‌تواند از ماشین‌هایی به وزن کمتر از یک تن تا بالای ۵۰ تن را از روی زمین بلند کند که این وسیله با برق کار می‌کند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: اختراع دیگر من اسلحه ۹ تیر شکاری است که برای محیط‌بانان کاربرد دارد و تا ۱۶ تیر قابلیت ارتقا دارد. به طور مثال وقتی جنگل‌بان یا محیط‌بان قصد دفاع از خود در برابر شکارچیان غیرمجاز را داشت فقط می‌توانست یک گلوله شلیک کند ولی این اسلحه تا شلیک ۱۶ گلوله به او فرصت می‌دهد.

انتهای پیام/

برای ثبت اختراع خود با ما تماس بگیرید

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!