rnrnrn
ثبت اختراع ایران باستان در ژاپن

ثبت اختراع ایران باستان در ژاپن

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 21 ژانویه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ثبت اختراع ایران باستان در ژاپن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری گیلان، کرسی یکی از وسایل گرمایشی ایران باستان است که برای مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدررفت گرما در فصول سرد سال در منازل استفاده می‌شود. ولی امروزه مصرف آن در بین خانواده‌های ایرانی کاهش یافته است و جای لحاف کرسی با سایر سیستم‌های گرمایشی که مصرف بالای انرژی را به همراه دارند جایگزین شده است.

این در حالی است که به تازگی یک شرکت ژاپنی با ترکیب یک اجاق برقی در زیر یک کرسی چوبی و قرار دادن پتوی لحاف بر روی آن، کرسی ایرانیان باستان را بازسازی و روانه بازار کرده است. این سازه لحاف کرسی که به زبان ژاپنی کاتاتسو نام دارد مورد توجه مردم ژاپن قرار گرفته است.

برای ثبت اختراع خود با ما تماس بگیرید

کرسی ایرانی از چهار بخش پله، چاله‌ی کرسی، لحاف کرسی و روکرسی تشکیل شده است، به هریک از چهار ضلع کرسی یک پلۀ کرسی گفته می‌شود. چالۀ کرسی گودالی است برای گذاشتن زغال‌های آتشین در زیر کرسی و در وسط کرسی قرار دارد که امروزه از بخاری کوچک برقی یا گازی هم استفاده می شود. لحاف‌کرسی نیز لحاف ضخیمی است که روی کرسی قرار می‌گیرد و پارچه‌ای که روی لحاف‌کرسی گذاشته می‌شود تا آن را از لکه‌های مواد غذایی محافظت کند رو کرسی نام دارد.

در حالی که به دلیل تغییرات اقلیم و سرمای بی سابقه زمستان امسال مصرف انرژی در کشور بالا رفته است و با چالش‌های کمبود گاز برای سیستم‌های گرمایشی کشور روبرو هستیم لازم است به سازه‌های گرمایشی کهن ایران نوآورانه تر نگاه کنیم، در حالی که ایرانیان امروز، از اختراع باستانی کشور خود غافل شده‌اند ژاپنی‌ها به تازگی از این وسیله گرمایشی برای گرم کردن خانه‌های خود استفاده می‌کنند و از آن به عنوان اختراع جدید خود یاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:   اختراع درب ضد سرقت هوشمند توسط نوجوان 15 ساله/ ثبت تمامی ورود و خروج ها با استفاده از دوربین خود تشخیص

برای ثبت اختراع خود با ما تماس بگیرید

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!