rnrnrn
حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 30 ژانویه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

کسب و کار نیوز– جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روند صعودی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف، از برقراری تعاملات موثر بین سازمان های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران ژئو در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه اظهارکرد: امروز جهان به سمت فناوری‌های نوین و پیشرفته و راهبردی در حال حرکت است و چشم انداز ما این است که بتوانیم از این فناوری‌های نوین استفاده مطلوب کنیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پیشرفت های ایران اسلامی در این حوزه گفت: کشور ما با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص امروز در حوزه فناوری‌های راهبردی گام‌های موثری برداشته است که از جمله آن ها می توان به حوزه ژئوماتیک اشاره کرد.
وی ادامه داد: امروز حوزه ژئوماتیک یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اصلی فناوری‌های فضایی است که در عرصه بین‌المللی روی این موضوع کار ویژه صورت می گیرد. اطلاعات ژئو و داده‌ های مکانی در شرایط کنونی کاربردهای متعددی دارند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، امروز از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب و دانش قابل توجهی در این حوزه برخوردارند و قطعا با کمک و حمایت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونق قابل توجهی را برای این شرکت‌ها در آینده شاهد خواهیم بود.
سردار فرحی در خصوص دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه ژئوماتیک گفت: این سازمان طی چندین سال گذشته در این رابطه روند رو به رشد و صعودی داشته است و توانسته قابلیت های مطلوبی را ایجاد کند که از جمله این فعالیت‌ها می توان به پشتیبانی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو اشاره کرد.
وی ادامه داد: بنظر می رسد در آینده نزدیک بتوانیم ارتباطات موثری را بین سازمان های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی ایجاد کنیم.
جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود ۱۴۰۰ شرکت آن را شرکت های دانش بنیان تشکیل می‌دهند. و البته قسمتی از آنها شرکت‌های دانش بنیانی هستند که در حوزه ژئوماتیک کار می کنند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند. این بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در ارتباط هستند و حمایت های همه جانبه ای را در حوزه توسعه تجهیزات و توسعه فناوری دریافت می کنند و البته بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها نیز صورت می پذیرد.

مطلب پیشنهادی:   معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: نیازمند تجاری سازی محصولات در حوزه علوم انسانی هستیم
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!